הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות התאונה הקטלנית: אובר שכרה יועץ לבטיחות
כחודשיים לאחר שכלי רכב אוטונומי דרס למוות אישה באריזונה, בחברת הנסיעות השיתופיות הוחלט להעסיק יועץ שעבד ב-NTSB, שאמר לפני שנתיים: "תאונות קטלניות יקרו, זה בטוח"

חברת אובר הודיעה השבוע כי היא החלה להעסיק יועץ בטיחותי חדש בעקבות התאונה הקטלנית לפני כחודשיים שבה היה מעורב אחד מכלי הרכב האוטונומיים של החברה. היועץ הבטיחותי עבד בעבר בגוף הבטיחותי המפקח מטעם הממשלה (NTSB), אך בחברת אובר סירבו לאשר את הידיעה לפיה באג בתוכנה גרמה לתאונה באריזונה. הידיעה שאליה סירבו להתייחס באובר קבעה כי הסיבה הסבירה ביותר שבגינה התרחשה התאונה הקטלנית היא בעיה בתוכנה שמחליטה כיצד יגיב כלי הרכב לחפצים המצוים בדרכו. בדיווח נכתב כי החיישנים זיהו את הולכת הרגל, אך התוכנה החליטה שאין צורך בתגובה מהירה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כלי רכב אוטונומי של חברת אובר


כזכור, בתאונה נהרגה איליין הרצברג בת ה-49, לאחר שכלי רכב מסוג ג'יפ פגע בה בזמן שחצתה את הכביש. תיעוד התאונה ממצלמת האבטחה אפשרה לחוקרים לראות כי הרכב לא בלם בטרם פגע באישה. חברת אובר סירבה להתייחס לתקרית בטענה כי מתקיימת חקירה מטעם המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB). עם זאת, בחברה ציינו כי הם עורכים בחינה עצמית של תוכנית כלי הרכב האוטונומיים: "פתחנו בסקירה בטיחותית מקיפה ורחבה בכל הקשור לתוכנית, והעסקנו את ראש ה-NTSB לשעבר, כריסטופר הארט, על מנת לייעץ לנו בנושא הבטיחות באופן כללי". המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה אמורה לפרסם את דו"ח המסקנות שלה מהתאונה בשבועות הקרובים. עם זאת, גם הרשות לבחינת בטיחות בכבישים המהירים (NHTSA) מבצעת חקירה אודות התאונה. 

אך בחברת אובר לא מוותרים על התוכנית. מנכ"ל החברה דרה קוסרוששי אמר בחודש שעבר שהוא מאמין שכלי הרכב הללו רק ילכו ויהיו יותר בטיחותיים עם הזמן. עוד ציינו באובר כי היועץ החדש, כריסטופר הארט, היה מנכ"ל ה-NTSB בזמן שזו פתחה בחקירה של תאונה קטלנית בתוכנית דומה של חברת טסלה. לפני שנתיים אמר הארט כי "תהיינה תאונות קטלניות, זה בטוח". עם זאת, הוא הבטיח כי המעבר אל עבר כלי רכב ללא נהג ימשיך להתקיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE