הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הדקו חגורות: מנכ"ל אייר פראנס התפטר, המנייה בצניחה חופשית
לאחר שלא הצליח לסיים את שביתת העובדים שנמשכת מזה שבועיים, נאלץ המנכ"ל לפנות את הכיסא; מניית החברה צנחה בכ-15% ביום שני; שר האוצר הצרפתי: "השביתה מסכנת את סיכוי הישרדותה של אייר פראנס"

מניית חברת אייר פראנס-ק.ל.מ. (Air France-KLM) צנחה אתמול בכ-15%, זאת לאחר מבול של צרות שנפל על החברה. רק ביום שישי האחרון הודיע מנכ"ל החברה, ג'אן-מארק יאניאק, על התפטרותו לאחר שלא הצליח להגיע לסיכום על סיום שביתת הטייסים וצוותי הקרקע. כזכור, השביתה מתקיימת מזה יותר משבועיים, דבר שהוביל את החברה להודיע השבוע כי היא עלולה לבטל כ-15% מטיסותיה. העובדים ששובתים דורשים העלאה בשכר, בהתאם לרווחי החברה ההולכים וגדלים בשנים האחרונות. אייר פראנס, בתגובה, הציעה לעובדים עלייה של 7% במשכורתם למשך 4 שנים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנת העובדים, בנמל התעופה "שארל דה גול"

אם לא די בצרות עם העובדים והתפטרות המנכ"ל בשבוע שעבר, השבוע הודיע שר האוצר הצרפתי, ברונו לה-מייר, כי ממשלת צרפת, המחזיקה ב-14.3% מהחברה, לא תציע חבילת סיוע ממשלתי כדי להציל את החברה. "השביתה מסכנת את סיכוי הישרדותה של אייר פראנס", אמר לה-מייר. כל האירועים הללו באים כשבוע לאחר שדיווחה על הפסד כלכלי של 141 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018. מומחי תעופה ציינו כי כ-90 מיליון דולר מן ההפסדים נבעו בעקבות השביתה.

חברת אייר פראנס הינה חברת הדגל של צרפת, שדורגה כחברה ה-17 בגודלה בעולם. עם רכישת חברת התעופה ההולנדית KLM בשנת 2004, הפכה החברה לאחת מחברות התעופה הגדולות באירופה. ועם כל הצרות, מומחים מעריכים כי אין סכנה קיומית ממשית לחברה. "אינני חושב שיש תרחיש ובו אייר פראנס תפשוט את הרגל", אמר יוהאן בראון, מומחה תעופה בבנק MainFirst.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE