הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ סופר קלוריות: הנשיא מצא טעם חיובי בסעיף הקלוריות, שאושר במסגרת 'אובמה קר' ושנכנס כעת לתוקפו
ב-FDA סבורים, כי החוק החדש צפוי לשפר את בריאות הציבור, וכי מחקרים הצביעו על כך שרבים צורכים פחות קלוריות, כשהם מודעים למספר שבכל מנה, "מדובר בצעד משמעותי בתהליך ההתמודדות עם מגפת ההשמנה בארצות הברית"

הנשיא, דונלד טראמפ, מצא טעם חיובי בחוק הבריאות הפדרלי, אובמה קר, שאושר בתקופת כהונת הנשיא ברק אובמה. אמש נכנס לתוקף סעיף של החוק, המחייב מסעדות להציג בתפריטי האוכל את מספר הקלוריות שמכילה כל מנה. מדובר באחד מהסעיפים לחוק הבריאות שאושרו בשנת 2010.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צעד משמעותי בתהליך ההתמודדות עם מגפת ההשמנה בארצות הברית

הסעיף מחייב מסעדות לספק מידע באשר לערכים התזונתיים של המנות, בהם גם אחוזי שומן וכמות הנתרן. מטרת החוק לעודד את האמריקנים לצרוך מזון בריא יותר והוא צפוי לחול על למעלה מעשרים רשתות מזון. החוק מתייחס לא רק לחנויות המוכרות מזון מהיר, אלא גם על מסעדות בהם הסועדים אוכלים ארוחות שלמות בישיבה. חנויות נוחות, מרכולים, בתי קולנוע, מסעדות שמספקות שירותי משלוחי פיצה ואפילו מכונות אוטומטיות לממכר מוצרי מזון, חייבים לעמוד בדרישות החדשות של הצגת מספר הקלוריות שבכל מנה או מוצר.

בשבוע שעבר, אמר הממונה על מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA), סקוט גוטליב, כי החוק החדש צפוי לשפר את בריאות הציבור, וכי מחקרים הצביעו על כך שרבים צורכים כ-200 קלוריות פחות מדי יום, כשהם מודעים למספר הקלוריות שבכל מנה. "מדובר בצעד משמעותי בתהליך ההתמודדות עם מגפת ההשמנה בארצות הברית".

מאז שנת 2013, עיכב ה-FDA את יישום כללי החוק מספר פעמים, על מנת לאפשר לקמעונאים להשלים את ההכנות ולהיערך לקראת עדכון התפריטים.

ההוראות החדשות זוכות לתמיכה מקרב איגוד המסעדות הלאומי וקבוצות לשמירה על זכויות צרכנים. זאת, בשעה שכמה קבוצות של קמעונאים ותעשיינים מענף המזון טוענות, כי עדיין אין בידן את כל התשובות וכי רבים חוששים, כי הדרישות יהיו נטל מופרז על בעלי חנויות. האיגוד הלאומי לחנויות נוחות הביע הסתייגות מעמדת שאר הקמעונאים: "קמעונאים המפעילים חנויות נוחות קיבלו בברכה את הדרישות של ה-FDA ויוכלו לעמוד בפעולות הנדרשות על מנת לעמוד בהן", כך לדברי דובר האיגוד, ג'ון טאטס.

כמה קלוריות יש במנה הזו? 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE