הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: צה"ל הורה לפתוח מקלטים בגולן ועל גיוס מילואים נקודתי
בשל תנועות חריגות של כוחות איראניים בסוריה, צה"ל מעלה את הכוננות. הושלמה פריסה של יכולות הגנה וקיימת מוכנות גבוהה של כוחות צה"ל לתקיפה. דיווחים על פיצוצים באזור דמשק

בשל תנועות חריגות של כוחות איראניים בסוריה, צה"ל הורה לרשויות ברמת הגולן לפתוח את המקלטים. בצה"ל ציינו כי בשלב זה ההנחיות לתושבים הן לשמור על שגרה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צה"ל הורה על פתיחת מקלטים בגולן


כמו כן נמסר כי הושלמה פריסה של יכולות הגנה וקיימת מוכנות גבוהה של כוחות צה"ל לתקיפה. "צה"ל ערוך ומוכן למגוון תרחישים ומזהיר כי כל פעולה כנגד ישראל תיענה בתגובה חריפה", נכתב בהודעת דו"צ.

כחלק מההיערכות גם הוחלט על גיוס מילואים נקודתי בחיל האוויר והמודיעין. עם זאת בדובר צה"ל ציינו כי אין הנחיות חדשות לציבור מלבד פתיחת המקלטים.

הודעת דובר צה"ל הגיעה זמן קצר לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הצהיר כי הוא פורש מהסכם הגרעין שנחתם עם אירן ב-2015. אירן מאשימה את ישראל במותם של שבעה מאנשיה בהפצצה בבסיס חיל אוויר סורי לפני כחודש והצהירה כי תנקום על כך.

"במשך חודשים רבים אירן מעבירה תחמושת קטלנית לכוחותיה בסוריה עם הכוונה לתקוף את ישראל", אמר מוקדם יותר ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו. "אנחנו נגיב בעוצמה כנגד כל מתקפה על אדמתנו".

כלי תקשורת בסוריה דיווחו זמן לא רב אחר כך כי פיצוצים עזים נשמעו באזור אל-כסווה שמדרום לדמשק. "ישראל תקפה מוצב צבאי דרומית לדמשק", צוטט בסוכנות הידיעות רויטרס קצין בכיר בצבא אסד. 

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי "מערכות ההגנה הסוריות יירטו שני טילים ישראליים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE