הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משרד ההגה מקים מחדש את מפקדת הצי השני כדי להתמודד עם האיום הרוסי, לאחר שהמפקדה פורקה בתקופת אובמה
משרד ההגנה רואה ב"תחרות האסטרטגית בין מדינות" את האיום הגדול על המדינה, ולא טרור. התפנית הזאת מובילה להקמה מחדש של המפקדה שהייתה מעורבת בפלישות במהלך המלחמה הקרה

חיל הים האמריקאי הודיע על החלטתו להקים מחדש את מפקדת 'הצי השני', אשר פורק בשנת 2011 במטרה לחסוך בהוצאות. מטה הצי השני ימוקם בנורפולק, וירג'יניה, ויהיה אחראי על פעולות ימיות בצפון האוקיינוס האטלנטי והחוף המזרחי. פרטים לגבי גודל הצי ומפקדיו עדיין לא נמסרו, אך המטרה העיקרית שלו ברורה – להתמודד עם האיום ההולך וגדל מצד רוסיה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מקימים מחדש את מפקדת הצי בעקבות האיום הרוסי


האדמירל ג'ון ריצ'רדסון, ראש אגף המבצעים של חיל הים, הסביר כי ההחלטה היא חלק משינויי המגמה האחרונים באסטרטגיה האמריקאית. ריצ'רדסון אמר כי "אנחנו נמצאים כעת שוב בתקופה של תחרות גדולה בין המעצמות".

משרד ההגנה קבע בתכנית האסטרטגית שלו לשנת 2018 כי "התחרות האסטרטגית בין מדינות, ולא הטרור, היא כעת הדאגה העיקרית של ארה"ב בכל הקשור לביטחונה הלאומי". התכנית הצביעה על התוקפנות המתגברת של רוסיה, כולל שאיפתה "לערער את הברית הצפון אטלנטית (נאט"ו)".

גם נאט"ו מצידה הצביעה על כך שרוסיה הגבירה את הסיורים הימיים שלה בצפון האוקיינוס האטלנטי ובים הארקטי. מדובר בשינוי דרמטי של המצב לעומת זה ששרר בשנת 2011 כאשר הוחלט על פירוק הצי השני. באותה עת, עתיד היחסים בין רוסיה לארה"ב נראה מבטיח, לאחר שממשל אובמה הכריז על 'כיוונון מחדש' בשנת 2009.

הצי השני, שהוקם לראשונה בשנת 1950, שיחק תפקיד מרכזי במאבקים המתמשכים בין ארה"ב לברה"מ, והיה מעורב הן במשבר הטילים בקובה ב-1962 והן בפלישה האמריקאית לגרנדה ב-1983, אשר היו חלק מהמלחמה הקרה בין שתי המעצמות.


צוללת רוסית משגרת טילים במהלך תרגיל


לפי אתר Military.com, ההקמה מחדש של הצי השני עשויה גם לסייע לחיל הים האמריקאי לבצע רפורמות ניהוליות, לאחר שני אירועים של התנגשויות קטלניות שחשפו בעיות שקשורות לכוח האדם, לציוד ולאימונים בחיל. הדבר נובע מכך שאותו חלק של חיל הים שאחראי על התחומים האלה, ונקרא Fleet Forces, קיבל על עצמו בזמנו את הפונקציות של הצי השני לאחר פירוקו, ואילו כעת הוא יוכל לשוב להתרכז בנושאי הניהול הכולל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE