הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות הביקורת: מספר המשתמשים בפייסבוק עולה - ורובם טוענים שהם מכירים את הגדרות הפרטיות
אם מישהו הספיד את הרשת החברתית בעקבות פרשת קיימבריג' אנליטיקה - ייתכן והוא הימר על תרחיש שגוי. סקר חדש מגלה כי הסערה חלפה מעל ראשם של רוב המשתמשים

רוב משתמשיה של פייסבוק נותרו נאמנים לרשת החברתית, זאת למרות חשיפת הפרשה ובה גוף לייעוץ פוליטי אסף מידע ממיליוני חשבונות מבלי רשותם של בעלי החשבון. כך עולה מסקר שנערך ביידי Reuters/Ipsos ופורסם ביום ראשון.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יכול לנשום לרווחה? מארק צוקרברג



פייסבוק התמודדה עם לחצים מצד הרגולטורים, פעילים לזכויות הפרט ובעלי המניות בחברה עצמה מאז חודש מרץ, אז נחשף כי חברת הייעוץ קיימבריג' אנליטיקה השיגה מידע אישי דרך אפליקציית שאלונים שתכנתה, והיא מחוברת לפייסבוק.  מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, נאלץ להתמודד עם מטחי שאלות נוקבות מצד המחוקקים במהלך יומיים שלמים של שימוע שנערך בעניין.

הסקר, שפורסם על ידי Reuters/Ipsos, הראה כי נכון לעכשיו, פייסבוק לא ספגה כל השפעות שליליות ניכרות כתוצאה מהפרשה הזו וזאת פרט ללחצים משמעותיים שהופעלו נגדה ברמת יחסי הציבור.

הסקר, שנערך באינטרנט בין ה-26-30 באפריל, מצא כי כחצי ממשתמשי פייסבוק במדינה העידו כי לא שינו את היקף השימוש שלהם באתר, ורבע מהאחרים אף העידו כי הם עושים בו אף שימוש מוגבר מבעבר.

הרבע הנוסף של הנשאלים העידו כי הם עושים שימוש מופחת ברשת החברתית וחלקם אף הפסיקו להשתמש או מחקו את חשבונותיהם.

למעשה, פייסבוק נותרה במצב מאוזן מכיוון שאלה שהגבירו את השימוש ברשת החברתית מכסים על אלה שהפחיתו את השימוש לאחר חשיפת הפרשה. כך, נותרה פייסבוק אם אותו נפח פעילות גם בימים שלאחר חשיפת הפרשה.

64% מהמבוגרים העידו כי הם עושים שימוש בפייסבוק לפחות פעם ביום. מדובר בירידה קלה ביחס לנתוני סקר דומה שנערך בסוף חודש מרץ - זמן קצר לאחר הדיווחים על פעילותה של קיימבריג' אנליטיקה. אז, שיעור המבוגרים שהעידו כי הם משתמשים ברשת החברתית לפחות פעם ביום עמד על 68%.

האנליסט מיכאל פאצ'טר, מחברת Wedbush Securities, אמר כי פייסבוק ברת מזל, מכיוון ששימוש במידע שנלקח נועד רק למטרות פוליטיות ולא לצרכים בעייתיים הרבה יותר. "לא קראתי עדיין אף מאמר המתאר אדם כזה או אחר שניזוק כתוצאה מפריצת החשבון שלו," הוא אמר. "אף אחד לא התרעם בעניין באופן יוצא דופן."

בכירי החברה כבר התנצלו על תקרית איסוף המידע של משתמשיה, ואף התחייבו לחקור גופים אחרים שעסקו באיסוף מידע על משתמשי הרשת החברתית בעוד הם פועלים להפחתת המידע שהיה נגיש לאפליקציות דומות.


עדיין במגמת עלייה. פייסבוק


התקרית השערורייתית נחשפה באמצע מרץ, והציתה מהומה באינטרנט, תחת התיוג  #deletefacebook.

למרות זאת, גם בפייסבוק טוענים כי תוצאות הרבעון הראשון מעידות כי כמות המשתמשים בארה"ב ובקנדה רשמה עלייה. בעוד שבסוף השנה שעברה עמד מספר המשתמשים על 239 מיליון בלבד בצפון אמריקה, בסוף מרץ האחרון עמד מספר המשתמשים על 241 מיליון - עלייה של שני מיליון משתמשים.

לפי הסקר, יותר משתמשים בפייסבוק העידו כי הם יודעים כיצד להגן על המידע הפרטי שלהם באתר, וזאת ביחס למשתמשי הפלטפורמות החברתיות המקבילות  כמו Snapchat, Instagram, Pinterest ו-Tumblr.

עוד מצא הסקר כי 74% ממשתמשי הרשת החברתית אמרו כי הם היו מודעים להגדרות הפרטיות הנוכחיות שלהם  ו-78% אמרו כי הם ידעו כיצד לשנות אותן.

לשם השוואה, 60% ממשתמשי Instagram אמרו כי הם מכירים את הגדרות הפרטיות שלהם ו-65% מהם אמרו כי הם יודעים כיצד לערוך שינויים בהגדרות אלו. במקביל לכך, 55% משתמשי Twitter היו מודעים להגדרות הפרטיות שלהם ו 58% ידעו כיצד לערוך בהן שינויים.

למרות ההבנה שלהם בדבר הגדרות הפרטיות השונות בפייסבוק, רק כ 23% מכלל הנשאלים העידו כי הם מרגישים בעלי "שליטה מוחלטת" על המידע שהם בוחרים לשתף בפייסבוק. 49% נוספים, אמרו כי יש ברשותם "שליטה כזו או אחרת," ו 20% אחרים אמרו כי "אין להם כל שליטה" על המידע הרלוונטי לגביהם. 9% הנותרים אמרו כי הם אינם יודעים כמה שליטה באמת יש ברשותם.

הסקר מטעם Reuters/Ipsos נערך בשפה האנגלית ברחבי ארה"ב. הוא אסף את תגובות מקרב 2,194 מבוגרים וזאת כולל 1,938 משתמשי Facebook , 1,167 מתשמשי Twitter ו 1,237 מתשמשי Instagram. רמת הדיוק בסקר נמצאת על חודן של 3 אחוזי נקודות, דבר המעיד על כך שתוצאות הסקר, עשויות להשתנות לכל כיוון ברמת הכמות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE