הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפקט טראמפ: מחיר הנפט מזנק בעקבות פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין
החשש הגובר מעימות במזרח התיכון הוביל לעליות מתונות במניות האמריקאיות בשוק המסחר של וול סטריט, כשהנהנה העיקרי הוא מגזר האנרגיה. גם המניות האירופיות נהנו מן הזינוק

מניות אמריקאיות עלו היום (רביעי) על רקע זינוק במחירי הנפט בעקבות החלטת הנשיא טראמפ להוציא את ארה"ב מהסכם הגרעין הבינלאומי עם איראן. מחיר הנפט הגיע לרמתו הגבוה ביותר מזה 3.5 שנים בעת שמשקיעים חששו שהחלטתו של טראמפ תגביר את הסיכוי לעימות במזרח התיכון ותקטין את היצע הנפט העולמי בשוק לחוץ ממילא.



הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



מדד מניות האנרגיה SPNY, שעלה היום ב-2.4% בנקודה מסוימת, בטרם חלה ירידה שהעמידה את עליית המדד היומית על כ-0.8 נכון לכתיבת שורות אלה, עלה בהרבה על ביצועי המגזרים האחרים במדד ה-S&P 500 ברבעון האחרון, עם עלייה של 12%. "יש קצת יותר תיאבון לסיכונים בשוק יום", אמר שון קרוז, מומחה בכיר למסחר ב-TD אמריטרייד בשיקאגו. "העלייה במחירי הנפט מסייעת למגזר האנרגיה, שצפוי להיות מגזר צמיחה די גדול. הרבה מנתחים חוזים רווחים חזקים עם העלייה המחודשת במחיר הנפט, וזה עוד לא התגשם ממש השנה", הוסיף בראיון ל-CNN.



הנשיא טראמפ חותם על פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין האיראני
מדד הדאו ג'ונס רושם בשעה זו עלייה של 163 נקודות, או 0.67%. מדד ה-S&P 500 עלה נכון לרגע זה בכ-22 נקודות, שהם 0.82%, ומדד מניות הטכנולוגיה נאסד"ק רושם כרגע עלייה של כ-50 נקודות, או 0.67%. רוב מגזרי הצמיחה, ובכלל זה מגזרי הטכנולוגיה, הפיננסים והתעשייה, רושמים היום עליות, ורק ענפי השירותים הביטחוניים והטלקום רושמים ירידות. גם המניות האירופיות רשמו עליות על רק עזיבת ארה"ב את הסכם הגרעין.

עם זאת, המומחים ממשיכים לחשוש שמחירי הנפט העולים יגרמו להאצה באינפלציה. התשואה על אג"ח ל-10 שנים של האוצר האמריקאי עלה לשיא של שבועיים ועבר את קו שלושת האחוזים, לאור ציפיות להעלאת הריבית. מארק טראוויס, מנכ"ל אינטרפיד קפיטל פאנדס בג'סונוויל ביץ' שבפלורידה, אמר ל-CNN כי "האתגר היסודי של שוקי ההון הוא לא באמת מה טראמפ יעשה או לא יעשה, אלא ההשפעה של עליית שיעורי הריבית בשוק הון יקר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE