הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חילוקי דעות בעקבות מסקנות דוח מבקר העיר ניו יורק שטען כי Airbnb גורמת לעליית מחירים משמעותית
המבקר טוען כי עליית המחירים נגרמת בשל יציאתן של דירות רבות משוק השכירות ארוכת הטווח. החברה שאספה את המידע למחקר טוענת: אנשי המבקר לא יודעים לקרוא את הנתונים - ולא שילמו עבורם

 דוח מבקר העיר ניו-יורק שפורסם בימים האחרונים, טוען כי השכרת דירות באמצעות אתר Airbnb, העלתה משמעותית את גובה שכר הדירה בעיר. אך למרות זאת, לאחר הפרסום, הועלתה טענה כי הממצאים בדוח אינם נכונים. מי שהעלה את הטענה הזאת הייתה לא אחרת מאשר החברה שאספה את המידע עליו התבסס המחקר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




הדוח משתמש במידע שאספה AirDNA, חברה עצמאית שאוספת ומנתחת מידע ממודעות Airbnb. דוברת מטעם AirDNA אמרה כי הדוח, מטעם המבקר סקוט מ. סטרינגר, הגיע ל"מסקנות שגויות", וכי Airbnb לא משפיעה ממשית על מחירי השכירות בעיר. "המבקר לא יצר איתנו קשר בשום שלב כדי לבקש את עזרתה של AirDNA בהדרכה כיצד לקרוא את המידע, מה שהוביל למספר טעויות גדולות בפרשנות של הנתונים", מסרה הדוברת אביגייל לונג בהצהרה.

סשה אוון, דוברת מטעם המבקר, תמכה במסקנות הדוח ואמרה כי "הדוח בחר בגישה אמפירית ומבוססת מידע לניתוח השפעתה של Airbnb וחלקה זאת עם הציבור". בתגובה לטענות החברה אמרה אוון כי "לא מפתיעה  ש-AirDNA תתקוף דוח מהימן כזה - כשהם עצמם תלויים בהצלחתה של Airbnb", היא הוסיפה.

בדוח המבקר נטען כי Airbnb הקלה על השכרת דירות לתיירים, אך במקביל היא מוציאה מהשוק דירות עבור דיירים לתקופה ארוכה ומעלה את מחירי השכירות ב-616 מיליון דולר נוספים ב-2016. הדוח השתמש בניתוח רגרסיבי כדי להשוות מה היה יכול להיות שכר הדירה ב-55 שכונות אם אלפי דירות לא היו מוצעות בידי Airbnb בין השנים 2009 ו-2016.

מנגד, לונג טוענת כי הדוח החשיב דירות רבות שמוצעות באתר כהצעות פעילות, בעוד בפועל יחידות רבות נשארות לא פעילות. בנוסף היא אמרה כי הדוח לא הבדיל בין אנשים המשכירים דירה שלמה לבין אנשים המשכירים חדר בודד.

"כאשר מארח מפרסם חדר פרטי או משותף ב-Airbnb, הם לא מוציאים בית משוק הדיור", אמרה לונג. "הדוח שוגה בהנחה שאם מודעה ב-Airbnb נמצאת באתר - גם אם רק ללילה אחד בשנה - יש לה השפעה זהה על שוק הדיור כמו יחידה מקצועית להשכרה קבועה". בנוסף אמרו בכירים ב-AirDNA כי משרד המבקר השיג את המידע שלא כהלכה, היות וסוג המידע המופיע בדוח זמין רק בתשלום, אולם החברה לא קיבלה שום תשלום מהמשרד.

"לא מכרנו להם את המידע הזה," אמר מנהל בכיר בחברה סקוט שטפורד בראיון טלפוני. "בתור חברת מידע, כל הערך של הנתונים שלך נמצא באבטחת המידע. אבל העניין הגדול יותר עבורנו הוא סילוף המידע שלנו, הצגתו כמהימן ולגיטימי מטעמם והסקת מסקנות שגויות מהמידע שלנו".

בתגובה, דוברת המבקר סשה אוון אמרה כי הנתונים בדוח "מבוססים על מידע פומבי הזמין באתר AirDNA".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE