הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר: נמצא קשר בין אכילת דגים וירקות לבין עיכוב תקופת גיל המעבר בקרב נשים
צריכה של שתיים וחצי מנות דגים או ירקות ביום מעכבת את גיל המעבר בשנה לערך. כל תוספת של שלושה אאונס דגים שמנים, במהלך שלוש שנים, עכבה גיל המעבר בכשלוש שנים

תפריט יומי עשיר בדגים ובירקות עשוי לעכב את הופעת גיל המעבר, כך עולה ממחקר חדש. חוקרים בריטיים השתמשו במאגר מידע הכולל נתונים בריאותיים והתנהגותיים על אודות 9,027 נשים בגילאי 40 עד 65, ועקבו אחר מצבן במשך ארבע שנים. החוקרים העריכו את התפריט היומי שלהן על ידי שאלון שבדק את תדירות הצריכה ואת גודל המנות של 217 מוצרי מזון.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגיל הממוצע לתקופה של גיל המעבר הוא 51


במהלך המחקר, היו 917 נשים שחוו את תקופת גיל המעבר באופן טבעי, להוציא נשים בהיריון, נשים שנטלו תחליפי הורמונים או חומרים אחרים שגרמו לשינויים בתהליכים הטבעיים המתרחשים בגיל המעבר.

המחקר מצא, כי הגיל הממוצע לתקופה של גיל המעבר הוא 51. במסגרת המחקר הותאמו מאפיינים, כגון משקל, השפעות סוציו-אקונומיות, עישון, צריכת אלכוהול והועד. לאחר מכן חושבו התוצאות ונמצא, כי צריכה של שתיים וחצי מנות דגים או ירקות ביום מעכבת את גיל המעבר בשנה לערך. כל תוספת של שלושה אאונס דגים שמנים, במהלך שלוש שנים, עכבה גיל המעבר בכשלוש שנים.

לעומת זאת, צריכה של אורז ופסטה נקשרה בהקדמת גיל המעבר.

המחבר הראשי של המחקר, ד"ר יאשווי דאנרמן, אמר "מדובר במחקר כמותני, לפיו אנו לא יכולים להמליץ לנשים מה לאכול ומה לא. אך נראה שאם יתבצעו מחקרים נוספים נוכל להסביר את המנגנון באופן מדויק וברור יותר".  

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE