הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: המשטרה מעלה הילוך בעקבות אחוז עצום של תאונות באשמת הולכי הרגל
ב-70% מתאונות הדרכים בעיר, האשמה נפלה על הולכי הרגל. המשטרה מפצירה להזהר בעת חציית הכביש ומוציאה לדרך את קמפיין "הליכה חכמה". "אנשים חושבים שיש להם יותר זמן ממה שבאמת קיים במציאות", אמרו ב-LAPD. מתחילת השנה נהרגו 10 הולכי רגל באזור הוואלי

משטרת לוס אנג'לס פתחה השבוע בקמפיין "הליכה חכמה" (Walk Smart), ובה מפצירים בהולכי רגל, בעיקר באזור הוואלי, להיות קשובים לסביבה בעת חציית כבישים, ובאופן כללי לחצות רק במקומות המסומנים. הקמפיין מגיע בעקבות העובדה כי מתחילת השנה, בתאונות דרכים שבהן הולכי רגל נהרגו, נמצא כי האשמה נפלה על הנהגים רק ב-30% מהמקרים. בכל שאר התאונות האשמה הייתה של הולך הרגל. לדוגמה, בסוף חודש ינואר נדרסה למוות אישה בת 62 באזור צומת הרחובות וויקטורי וטמפה, באזור טרזנה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



סרן אנדי נימן ממשטרת לוס אנג'לס מסר כי האישה חצתה את הכביש במקום שלא היה מעבר חצייה, ואז פגע בה כלי הרכב. עוד אמר כי הולכי הרגל מבצעים את אותן הטעויות: חצייה במקום שאין מעבר חצייה, חציית צומת בצורה אלכסונית, שימוש יתרה בטלפון תוך כדי חציית כביש, ואפילו המעשה הבסיסי ביותר בעת חציית כביש, הסתכלות לשני הכיוונים, לא מתבצעת. "הרבה פעמים הם מביטים למטה, מדברים בטלפון או שולחים הודעות ופשוט לא שמים לב. אלה אותן הבעיות שיש עם נהגים", אמר נימן.

כאמור, כעת שמים דגש על פרויקט Walk Smart, בו שוטרים עומדים בצמתים מרכזיים ומדגישים בפני העוברים במקום את דגשי הבטיחות. עם זאת, ישנה דאגה גדולה במשטרה מכך שב-70% מהתאונות באזור הוואלי, האשמה הייתה של הולך הרגל, שכן רק אשתקד הנתון עמד על 39% בלבד. אך במשטרה לא מסירים אחריות מהנהגים בשום פנים ואופן. בשנה שעברה חצו אב ובנו את הכביש במעבר חציה בשכונת ארלטה, כשלפתע הגיח מכונית SUV שפגעה בשניים. האב נפצע קשה ובנו בן ה-3 נהרג במקום. באותו יום ובמרחק של כמה מיילים בודדים, קשיש נדרס ע"י אוטובוס של בית ספר בעת שחצה את הכביש באופן חוקי לחלוטין.

במשטרה מציינים כי למרות שישנה עלייה בתאונות שנגרמות עקב טעויות של הולכי הרגל, בו בזמן ישנה ירידה במספר הולכי הרגל שנהרגו בכבישים בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. נתון זה סותר לחלוטין את המגמה שנרשמה בשנים האחרונות, בה בכל שנה יש עלייה במספר ההרוגים. עוד מזכירים במשטרה כי החוק בקליפורניה מתיר לחצות כביש רק במקום שסומן כמעבר חצייה, ולהולכי הרגל ,הנמצאים בתוך תחומי הכביש ולא במעבר חצייה, אין זכות קדימה אל מול כלי הרכב. 

"אני חושב שאנשים חושבים שיש להם יותר זמן", ענה נימן כאשר נשאל מדוע התאונות קורות, לדעתו. "זו הסיבה שאנחנו מעודדים אנשים לחצות רק במקום מואר ומסודר". עוד הפציר בנהגים להוריד במעט את הרגל מדוושת הגז, במיוחד באזורים בהם ישנם הולכי רגל רבים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE