הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סקר CNN: המירוץ בין המפלגה הרפובליקנית לדמוקרטית נשאר צמוד; טראמפ מהווה גורם חשוב לבוחרים
בוחרים רבים רואים בנשיא שיקול עיקרי לבחירה שלהם בבחירות הקרובות. לצערו, רובם רואים בו סיבה מספיק טובה לבחור במועמד שמתנגד למדיניות של הבית הלבן

המאבק בין הרפובליקנים לדמוקרטים ממשיך להיות צמוד. כך עולה מסקר של רשת CNN, שנערך על ידי SSRS. מנתוני הסקר עולה כי 47% מהמשיבים יתמכו במועמד הדמוקרטי במחוז שלהם בבחירות שייערכו בעוד כחצי שנה, ורק 44% הביעו תמיכה במועמד הרפובליקני.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאבק צמוד. אילוסטרציה


היתרון של המתמודדים הדמוקרטים לקראת הבחירות צנח מ-16 נקודות בחודש פברואר לרמה של שש נקודות בלבד במרץ - וכעת הוא עומד על 3 נקודות בלבד. היתרון של המפלגה הדמוקרטית עדיין נחשב לעומת זה של המפלגה הרפובליקנית. בעוד שיעור התמיכה במפלגה הדמוקרטית עצמה עומד על 53%, שיעור התמיכה במפלגה היריבה עומד על 41% בלבד.

48% מהמשיבים ציינו כי הם יתמכו במועמד שיתנגד למדיניות הנשיא דונלד טראמפ, בניגוד ל-43% שהודיעו כי יתמכו במועמד שרואה עין בעין עם הנשיא הרפובליקן. גם הפער הזה הצטמצם מסקרים קודמים, כאשר בחודש ינואר 52% ציינו כי יתמכו במועמד שיתנגד לנשיא, לעומת 41% שיתמכו במועמד שתומך במדיניות הבית הלבן.

תוצאות הסקר העלו גם כי שישה מתוך עשרה אמריקנים סוברים שהמדינה מנוהלת היטב. הדבר בא לידי ביטוי בעליה בתמיכה של הנשיא טראמפ בקרב הבוחרים בעקבות ההתמודדות שלו עם נושאים חשובים, כגון כלכלה, הגירה ויחסי חוץ. שיעור התמיכה של הנשיא עומד על פי הסקרים על 41%.

כשני שלישים מהמצביעים רואים בטראמפ גורם משמעותי בבחירה שלהם לקונגרס השנה. 78% מהתומכים המושבעים רואים בטראמפ גורם משפיע על ההחלטה שלהם בבחירות.


כשני שלישים מהמצביעים רואים בו גורם משמעותי בבחירה שלהם לקונגרס. הנשיא טראמפ


על פי הסקר, מצביעים שרואים בטראמפ גורם חשוב בהצבעה הקרובה, יעדיפו להצביע למועמד שיתנגד לנשיא. ארבעה מצביעים מתוך עשרה רואים בנשיא גורם חשוב, ו-51% מהם מעדיפים מועמד שמתנגד לו, לעומת 46% בלבד שמעדיפים מתמודד שתומך בנשיא.

בנוסף, 84% מהמשיבים על הסקר ציינו כי המצב הכלכלי מהווה גורם חשוב בשיקולי ההצבעה שלהם. מדובר בעלייה של חמישה אחוזים מסקר דומה שנערך בפברואר. החשיבות של המדיניות כלפי מהגרים עלתה בארבעה אחוזים אל 76%, והחשיבות של מדיניות המיסוי עבור המצביעים עלתה מרמה של 67% לרמה של 73% בלבד.

חשיבותן של פרשות סביב הטענות להטרדות מיניות של הנשיא טראמפ עבור המציבים ירדו בשישה אחוזים אל 58%, כמו גם חקירות הממשל בנוגע ליחסים עם רוסיה, שעמדו על רמת חשיבות עבור 45% מהמצביעים בסקר שנערך בחודש פברואר, לעומת 40% בלבד בסקר האחרון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE