הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: קרן הפנסיה של מורי קליפורניה יוצאת נשק מוכרי הנשק הדמוי-צבאי ואביזריו
לאחר שהקונגרס לא מצליח להגן על התלמידים, הקרב על הנשק עובר לפן הכלכלי. את המהלך הניע שר האוצר של קליפורניה, שמתמודד לתפקיד המושל

אחת מקרנות הפנסיה הגדולות בקליפורניה הצביעו השבוע (רביעי) על שימוש בכוח הפיננסי שלה כדי ללחוץ על מוכרי נשק ברחבי המדינה להפסיק את מכירת הנשק הדמוי-צבאי, ואביזרים נלווים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קרן הפנסיה נלחמת בנשק המסוכן


קרן הפנסיה של מורי קליפורניה, ששווייה עומד על 222.5 מיליארד דולר, הודיעה כי היא תנסה להביא לפיטוריהם של חברי דירקטוריון בחברות שמתנגדות למהלך. עוד הודיע הקרן כי היא תפסיק להשקיע במניות של חברות כאלה, אם הם עדיין מסרבים לשתף פעולה עם החוק.

הקרן מתכננת להניע מהלך ציבורי כדי לתמוך במהלך שיוזמים תלמידים ברחבי המדינה בעקבות הטבח שבוצע בחודש פברואר בבית ספר תיכון בפלורידה. בכירים בקרן גם מנסים לשכנע קרנות פנסיה אחרות ומשקיעים להצטרף למהלך שלהם. הקרן אחראית על תשלומי הפנסיה של קרוב למיליון מורים ובני משפחותיהם.

פרט להוצאה מהחוק של אביזרים ירי שונים ואיסור על מכירת רובי סער, קליפורניה אוסרת למכור מחסניות שמכילות יותר מעשרה כדורים וכן אוסרת למכור רובי סער שניתן להחליף בהם מחסניות במהירות גבוהה.

המתנגדים למהלך טוענים כי הנהלת הקרן יוצרת תקדים מסוכן.


הוביל את המהלך. שר האוצר של קליפורניה, ג'ון צ'יאנג


אם הקונגרס ומדינות אחרות לא ימנעו מבתי הספר "להפוך לשדות קטל, בואו ניקח את הקרב למקום שבו נמצא הכסף", אמר שר האוצר של קליפורניה, ג'ון צ'יאנג מהמפלגה הדמוקרטית, שהוביל את המהלך ומתמודד לתפקיד המושל בבחירות המקדימות שיערכו בחודש הבא.

במקביל להודעת דירקטוריון קרן הפנסיה, נבחרים במפלגה הדמוקרטית הציגו הצעת חוק שתחייב את קרנות הפנסיה הגדולות להפעיל לחץ דומה על ספקי נשק בדרישה להפסיק את מכירת רובי הסער ואביזרים מיוחדים. עם זאת, לפני כחודשיים סירבה קרן הפנסיה לעובדי הציבור בקליפורניה להצטרף למהלך.

גם קרן הפנסיה של המורים וגם זו של עובדי הציבור כבר התנתקו מיצרני נשק לאחר הטבח שבוצע בשנת 2012 בבית ספר יסודי בקונטיקט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE