הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מקווה שכולם הבינו את הרמז": ישראל תקפה תשתיות רבות של איראן בסוריה בעקבות ירי הרקטות אמש
שר הביטחון הישראלי אביגדור ליברמן אמר כי בתקיפה נהרסה כמעט כל התשתית של הכוחות האיראניים במקום. רוסיה טוענת כי רוב הטילים יורטו על ידי סוריה

ישראל הודיעה כי היא תקפה כמעט את כל התשתית הצבאית של איראן בסוריה בליל חמישי, לאחר שכוחות איראניים ירו לראשונה רקטות אל עמדות של צה"ל ברמת הגולן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שיגור של רקטה בסוריה, הלילה


מדובר במתקפה הישראלית הגדולה ביותר בסוריה, מאז החלה במקום מלחמת האזרחים בשנת 2011, ובה מעורבים איראן, חיזבאללה וחיילים רוסים שתומכים במשטרו של בשאר אל-אסד.

הצבא הסורי הודיע כי במתקפה נהרגו שלושה בני אדם, ושניים אחרים נפצעו. עם זאת, ארגון זכויות אדם שמקום מושבו בבריטניה אמר כי לפחות 23 בני אדם נהרגו במתקפה - כולם אנשי צבא - ובהם סורים וכאלה שאינם סורים.

ההכרזה של הנשיא דונלד טראמפ על פרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן, כמו גם הנחישות הישראלית למנוע התחפרות של צבא איראן בסוריה, מגבירים את המתיחות באזור. וושינגטון ציינה כי הפרישה מההסכם נעשתה, בין השאר, בשל הפעילות של איראן במזרח התיכון.

שר הביטחון של ישראל, אביגדור ליברמן, אמר כי הרקטות האיראניות לא הגיעו ליעדם - מטרות צבאיות בגבול - או שהן יורטו. "פגענו כמעט בכל התשתית האיראנית בסוריה", אמר ליברמן במהלך כנס הרצליה לביטחון שנערך בתל אביב, "אני מקווה שסיימנו את הפרק הזה וכולם הבינו את הרמז".

ההתקפה ברמת הגולן הייתה "עוד הדגמה לכך שלא ניתן לבטוח במשטר האיראני, ועוד תזכורת לכך שהנשיא קיבל את ההחלטה הנכונה לצאת מהסכם הגרעין", אמרה דוברת הבית הלבן שרה האקבי-סנדרס.


שמי סוריה, הלילה


ישראל הודיעה כי 20 רקטות איראניות מסוג פאג'ר וגראד יורטו על ידי מערכות כיפת ברזל, או שהן לא הגיעו ליעדיהן בגולן. לטענת ירושלים, כוח אל-קודס של משמרות המהפיכה עמד מאחורי ירי הרקטות.

התקשורת בסוריה דיווחה כי ישראל שיגרה עשרות טילים ופגעה בתחנת רדאר, בעמדות של ההגנה האווירית הסורית ומצבורי תחמושת. הדיווחים הדגישו כי קיים סיכון להסלמה במעורבות איראן ושותפיה באזור. בדמשק טענו כי המתקפה הישראלית מהווה את "תחילתו של שלב חדש של תוקפנות".

משרד ההגנה של רוסיה אמר כי סוריה יירטה יותר מחצי מהטילים שנורו על ידי ישראל, כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE