הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר: להבדיל מיין אדום, כוס יין לבן ביום מעלה את הסיכון לסרטן הערמונית ביותר מרבע
מדי שנה, מאובחנים בבריטניה כ-47,000 גברים כחולים בסרטן הערמונית וכ-11,600 מתים מהמחלה. מדובר בסרטן השכיח ביותר בקרב גברים, כשהמחלה תוקפת אחד מכל שמונה גברים

חוקרים בדקו את הרגלי השתיה והנתונים הרפואיים של 611,169 גברים שהשתתפו במחקרים קודמים. מהמחקר החדש עולה, כי שתיה של כוס יין לבן ביום מעלה את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית ביותר מרבע. זאת, להבדיל משתיה של כוס יין אדום מדי יום, שמצמצמת בשמינית את הסיכוי לפתח המחלה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בכל כוס של יין אדום אפשר למצוא פי עשרה יותר מרכיבים שמסייעים להילחם בסרטן , מאשר בכוס יין לבן

נמצא קשר בין יין לבן לבין סיכויים של 26 אחוז לחלות בסרטן, לעומת יין אדום שנקשר בסיכוי של 12 אחוז. בקליפת ענבים אדומים נמצאו מרכיבים בעלי תכונות שמסייעות להילחם בסרטן ובתופעות שליליות הנגרמות כתוצאה מצריכת אלכוהול. בכל כוס של יין אדום אפשר למצוא פי עשרה יותר מרכיבים כאלה מאשר בכוס יין לבן.

מהמחקר עולה, כי חשיפת הסיבות המולקולריות, להבדלים שבין קליפת ענבים אדומים לבין קליפת ענבים לבנים, מסייעת בגיבוש אסטרטגיה שתאפשר למנוע את המחלה. עם זאת, ישנם מומחים לסרטן הערמונית שטוענים, כי לא מומלץ לשנות את הרגלי השתיה בהתבסס על ממצאים אלה בלבד. גברים צריכים לשמור על אורח חיים בריא עם תזונה מאוזנת וצריכת אלכוהול מוגבלת.

מחקר קודם מצא, כי שתיית בירה עלולה להגביר את הסיכוי לסרטן האגרסיבי ביותר של הערמונית בכ-37 אחוז.

מדי שנה, מאובחנים בבריטניה כ-47,000 גברים כחולים בסרטן הערמונית וכ-11,600 מתים מהמחלה. מדובר בסרטן השכיח ביותר בקרב גברים, כשהמחלה תוקפת אחד מכל שמונה גברים.

סרטן הערמונית הוא השכיח ביותר בקרב גברים, כשהמחלה תוקפת אחד מכל שמונה 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE