הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: מחאה בכיתה- סטודנטית הציגה תזה לבושה בחזייה ותחתונים
לטיטה צ'אי, סטודנטית באוניברסיטת קורנל שבאית'קה, קיבלה הערות על אופן שבו התלבשה. כתגובה, הציגה במשך 40 דקות את עבודת התזה שלה בלבוש המינימלי; המרצה: "מה הייתה אומרת אמך?", צ'אי: "היא מרצה לפמינזם, אין לה בעיה עם המכנסיים שלי"

לטיטה צ'אי, סטודנטית בשנתה האחרונה באוניברסיטת קורנל, הציגה השבוע את עבודת התזה שלה בפני מרצה ושאר חבריה לספסל הלימודים. זמן קצר לפני ההצגה, צ'אי ערכה חזרה גנרלית במטרה לבחון אם ישנן תקלות במצגת ועל מנת להוריד במעט את מפלס הלחץ אצלה. אלא שבזמן החזרה, המרצה רבקה מאגור החלה לשאול את צ'אי מספר שאלות שכלל לא היו קשורות למצגת. בדף הפייסבוק שלה הלינה כי השאלה הראשונה שנשאלה הייתה: "האם זה מה שתלבשי?" צ'אי טוענת כי המרצה אמרה, מול כל הכיתה ההמומה, שלבוש כזה מזמין את הגברים בכיתה להביט בה ולא במצגת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הצגת התזה, השבוע (באדיבות: פייסבוק לייב)


צ'אי ההמומה חשבה על פתרון יצירתי. כעבור מספר ימים, כאשר הגיע תורה להציג את עבודת התזה שלה, היא פתחה במחאה כנגד דברי המרצה והחליטה להתפשט בזמן המצגת. במשך 40 דקות עמדה בחזייה ובתחתונים, ואף הצטרפו אליה מספר סטודנטים כאות הזדהות, אך התמיכה לא הייתה מוחלטת. למרות שרוב הסטודנטים תמכו, המרצה טענה שצ'אי מתנהגת בצורה בלתי הולמת. סטודנט בינלאומי אף הביע תמיכה במורה כאשר טען שעל צ'אי חל "חובה מוסרית להתלבש בצורה שמרנית". 


בעת החזרה, כאשר המרצה שאלה את צ'אי מה הייתה אומרת אמה על אופן הלבוש, השיבה כי "אמא שלי היא מרצה לפמיניזם, מגדר וחקר מיני. אין לה בעיה עם המכנסיים שלי". כאשר נשאלה מה תעשה בזמן הצגת התזה, השיבה צ'אי כי "אתן את הנאום הכי טוב בחיי". כאשר הגיע היום ההצגה, היא העבירה את האירוע באמצעות "פייסבוק לייב", ואפילו הוריה בקוריאה צפו. כאשר החלה להתפשט, כ-30 סטודנטים הצטרפו אליה כאות הזדהות. לאחר ההצגה, המרצה אמרה שאינה מכתיבה לסטודנטים מה ללבוש או לא ללבוש, אך "מבקשת מהן לקבל החלטות שמשקפות את עצמן".

את הצגת התזה ניתן לראות במלואה, באמצעות "פייסבוק לייב" בלינק שנמצא כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE