הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: קנס כבד על וולס פרגו בשל הפרת זכויות עובדים
שופט פדרלי הורו לבנק לשלם קרוב למאה מיליון דולר לעובדיהם לשעבר שלא קיבלו תשלום על הפסקות, בהתאם לחוק במדינה. עובדת לשעבר: "סוף סוף אני מרגישה שנעשה צדק"; הבנק מתכנן לערער על ההחלטה: "בית המשפט לא הבין נכון את תוכניתנו"

בית המשפט הפדרלי במדינת קליפורניה הורה על בנק וולס פרגו (Wells Fargo) לשלם פיצויים בסכום 97.3 מיליון דולר לעובדיהם לשעבר, וזאת בעקבות פסק הדין שהתקבל בחודש ינואר האחרון, אז נמצא כי הבנק הפר את חוקי העבודה הנוקשים של קליפורניה. הפיצויים, שגדולים פי ארבעה ממה שהציעה לשלם הבנק, יחולקו בין יועצי המשכנאות ועובדי בנק נוספים אשר עבדו בסניפיה בקליפורניה בין מרץ 2013 לבין אוגוסט 2017.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



מדובר במכה נוספת בעבור הבנק, שכן רק לפני מספר חודשים הודה כי התייחס בצורה לא ראויה, הן ללקוחותיה והן לעובדיה. אם לא די בכך, הבנק הפדרלי בארה"ב הטיל על וולס פרגו סנקציות קשות, וזאת בטענה כי הבנק "התעלל בצרכניו". כעת מצטרף פסק הדין בעל הקנס היקר לרשימת החדשות השליליות שפוקדות את החברה. 

במשפט שנערך בקליפורניה, הלינו העובדים כי לא קיבלו את שכרם בהתאם לחוק במדינה. בקליפורניה, החוק מחייב מעסיקים לתת לעובדים הפסקה בתשלום בת 10 דקות על כל 4 שעות עבודה, דבר שלא קרה לטענתם. השופט הפדרלי פרסי אנדרסון קבע כי הבנק הפר את חוקי העבודה במדינה, ואז החל הדיון על גובה הפיצויים. בוולס פרגו טענו בפני השופט כי יציעו פיצויים בסך כ-25 מיליון דולר, לאחר שעשו חישוב לפי שכרם השעתי של העובדים. השופט דחה את הטענה והסכים עם טענת התובעים, ששכרם הכולל (השכר השעתי יחד עם בונוסים ועמלות) צריך להוות בסיס לחישוב הפיצוי.

"סוף סוף אני מרגישה שנעשה צדק", אמרה ג'קי איברה, אחת ממנהיגות התביעה. איברה, שעבדה בבנק במשך עשור, המשיכה וסיפרה כי "זה לא הוגן לא לשלם לנו בצורה ראויה כאשר אנחנו מרוויחים מעמלות". ומהצד השני, בוולס פרגו אמרו כי בכוונתם לערער על פסק הדין: "אנחנו לא מסכימים עם ההחלטה. אנו מאמינים כי בית המשפט לא הבין נכון את תוכנית הפיצויים שלנו, ואף התבלבל במעט בחוק", אמר דובר מטעם החברה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE