הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשימת המצטיינים בתיכון באלבאמה הוקפאה בשל פריצה למחשבי בית הספר
על פי אחד הדיווחים ההאקר פועל בבית הספר ומשנה ציונים כבר מאז 2016. מפקח מחוז החינוך: המטרה שלנו היא לגלות מי אחראי ולפרסם את רשימת עשרת המצטיינים ואת זהות התלמיד\ה המצטיינ\ת עד לטקס הסיום. זה אינו המקרה הראשון של רמאות ציונים ממוחשבת

ציוניהם של עשרת התלמידים המצטיינים בבית ספר תיכון באלבאמה הוקפאו לאחר שהתגלה שהאקר אלמוני פרץ למחשבי בית הספר ושינה את ציוני התלמידים. בית הספר נאלץ לחקור, ובינתיים לא ברור מי התלמידים שיאיישו את רשימת ה"טופ 10" היוקרתית ומי יהיה ה"ואלֶדיקטוריאן" - התלמיד בעל ממוצע הציונים הגבוה ביותר, שנושא את הנאום המרכזי בטקס הסיום.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לומדים לרמות (אילוסטרציה: bleepingcomputer.com)



"הבן שלי התקשר... ואמר לי שיש חקירה בנוגע לרשימת הטופ-10 ושמישהו פרץ למאגר הציונים ומשנה אותם כבר מאז 2016", אמרה שאנון אודום לתחנת WKRG באלבאמה. בנה של אודון לומד בבית הספר התיכון וו.ס. ניל באיסט ברוטון שבאלבאמה.

המפקח של מחוז החינוך אישר בשיחה עם פוקס ניוז כי הציונים במחשבי בית הספר שונו. "הנהלת בית הספר וו.ס. ניל דיווחה על סתירות בין הרשום בתעודות המונפקות במחשב לרישומיהם הפרטיים", אמר ג'ון נוט, מפקח מחוז החינוך אסקמביה בעיר ברוטון. "הסתירות התגלו בעת שבית הספר הכין את רשימת עשרת המצטיינים הסופית. התחלנו לבדוק את הסתירות וגילינו שבוצעו שינויים".

לדברי נוט, הממצאים דווחו למשרד החינוך של אלבאמה ורשויות אכיפת החוק החלו אף הם לחקור את המקרה. הוא הוסיף כי הוא הביא "משאבים נוספים שיכולים לעזור בחקירה", והדגיש כי מדובר במקרה חמור. הפריצה עוררה סערה במדיה החברתית. התגובות בפייסבוק נעות בין זעם על כך שציוניהם של רוב מכריע של התלמידים שבעליל אינם מעורבים במקרה עלולים אף הם להיפגע, לבין עצות באשר לאיך לוודא מתי נפרצה המערכת לראשונה.

המפקח נוט אמר כי מטרת בית הספר היא להשלים את החקירה ו"להביא את כל מי שעשוי להיות אחראי לדין", לתקן את רישומי הציונים, ובסופו של דבר לפרסם את רשימת עשרת המצטיינים, כולל התלמיד או התלמידה המצטיינים והסגן או הסגנית (הנושאים אף הם נאום בטקס), עד למועד טקס הסיום, האמור להתקיים ב-22 בחודש זה.

על פי האתר בליפינגקומפיוטר, זו אינה הפעם הראשונה שדבר מעין זה קורה. בדצמבר אשתקד פרץ תלמיד תיכון מניו ג'רזי למחשבי בית ספרו, שינה את ציוניו לטובה ומיד לאחר מכן החל לשלוח בקשות קבלה למכללות. באוקטובר האחרון עשה זאת תלמיד הנדסה באוניברסיטת קנזס, תוך שימוש במקליט הקשות מקלדת (Keystroke Logger), באמצעותו אפשר לגנוב כל מידע - סיסמאות, מספר כרטיס אשראי וכל מידע שמקלידים במחשב בו מותקן המקליט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE