הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גם בתקופת #MeToo: כ-70 אחוז מהדיילות הוטרדו מינית במהלך עבודתן
סקר של איגוד הדיילות חושף סביבת עבודה קשה עבור אלה שעומלות קשה כדי שהטיסה שלנו תהיה נעימה יותר. מעט מהן התלוננו, אך רוב המתלוננות ציינו שלא נעשה עם זה דבר

רוב דיילות הטיסה חוות הטרדה מינית בידי נוסעים. כך עולה מסקר חדש שפרסם איגוד הדיילות. הסקר, הראשון מסוגו עבור איגוד הדיילות, מגלה כי 68% מהן מוטרדות במהלך עבודתן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מקצוע שעדיין נטוע בעבר הסקסיסטי שלו. דיילת


יותר משליש מהמשיבות לסקר אמרו כי הן חוו הטרדה מילולית מנוסעים בשנה האחרונה, ורובן ציינו כי הדבר קרה שלוש פעמים או יותר. שליש מהן חוו הטרדות מילוליות חמש פעמים או יותר בשנה האחרונה.

"זו מגפה שקטה במדינה שלנו", אמרה ראשת האיגוד שרה נלסון, שעבדה כדיילת במשך 23 שנים. "זו תעשייה שנטועה עמוק בעבר הסקסיסטי. במשך שנים חברות התעופה מכרו כרטיסי טיסה באמצעות פרסומות סקסיות ופעמים רבות - הדיילות עצמן היו מוקד הפרסומות".

הדיילות תיארו את ההשפלות שחוו כ"נבזיות", "מלוכלכות" ו"לא רצויות". הן ציינו כי נוסעים הציעו להן הצעות מגונות, סיפרו להן על הפנטזיות שלהם וביקשו סרטים ותמונות פורנוגרפיות.
על פי הסקר, ההטרדות המיניות התרחשו למרות שכיום הציבור מודע לנושא ולמרות קמפיין #MeToo.

נלסון תיארה קצת מהדברים שקרו לה כשהייתה דיילת. "סגרו אותי בפינה בחלק האחורי של המטוס ושאלו אותי מה התנוחה האהובה עלי", סיפרה, "כשהתחלתי לעבוד, שאלו אותי אם אני חברה ב-'mile high club' -  זו היתה שאלה נפוצה בקרב הנוסעים". אותו 'mile high club' הוא כינוי למי שקיים יחסי מין במהלך טיסה.

18% מהמשיבות לסקר ציינו כי הן חוו הטרדות מיניות פיזיות בשנה האחרונה - 40% מהן אמרו כי זה קרה שלוש או ארבע פעמים.

הדיילות ציינו כי נוסעים תפסו, סטרו ומששו אותן, מעל ומתחת למדים שלהן. כמה מהן סיפרו כי עקבו אחריהן, הצמידו אותן לפינה, חיבקו אותן, נישקו והתחככו בהן.


רוב המעסיקים לא עשו דבר לאחר שהדיילות התלוננו


לדברי נלסון תופעת ההטרדות מקשה על הדיילות למלא את תפקידן שמי שצריכות להגיש סיוע ראשוני לנוסעים. "אנחנו לא יכולות את זה בזמן שאנחנו הקורבנות בעצמנו", אמרה.

רק 7% מהמשיבות לסקר אמרו כי הן דיווחו על ההטרדה למעסיקים שלהן. 68% מהמתלוננות אמרו כי המעסיקים, מצדם, לא עשו דבר בנדון.

איגוד הדיילות ציין לטובה את חברות התעופה Alaska Airlines,Spirit Airlines ו-United Airlines כחברות שמובילות את המלחמה בהטרדות המיניות. היא ציינה כי המנהלים של שלוש החברות פרסמו מכתב פתוח שמגנה את תופעת ההטרדות המיניות והודיעו על מדיניות של אפס סובלנות לנושא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE