הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שותה וויסקי ומעשן חצי קופסת סיגריות ביום: האיש המבוגר בארה"ב חוגג יום הולדת 112
ריצ'ארד אוברטון, בוגר מלחהע"שׁ, מגלה את סודו: חצי קופסת סיגריות, קולה, וויסקי וקפה; "פשוט תמשיך לחיות, אל תמות". כ-200 אלף דולר גוייסו במבצע התרמה במטרה לכסות את עלויות הטיפול הביתי עבורו

ריצ'ארד אוברטון, האדם המבוגר ביותר בארה"ב, חוגג היום את יום הולדתו ה-112. אוברטון נולד באזור אוסטין שבטקסס בשנת 1906, ואף שירת כצלף ביחידה של אפרו אמריקאים במהלך מלחמת העולם השנייה. הוא נלחם בחזית הים השקט בין השנים 1945-1940, בין היתר בבסיס פרל הרבור בהוואי, גואם, איווה ג'ימה (Iwo Jima) והאי אוקינווה (Okinawa).


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ריצ'ארד אוברטון (צילום: Texas Historical Commission)


אוברטון חי מאז סוף שנות ה-40 במזרח אוסטין, שם בחר להקים בית. במרכז חקר הגרונטולוגיה (The Gerontology Research Group) מציינים כי הוא האדם המבוגר ביותר בארצות הברית, ואף בוגר מלחמת העולם השנייה המבוגר ביותר בעולם. ישנו גבר יפני שגם נמצא בגיל מתקדם מאוד, אך אין הוכחות שהוא בכלל שירת במהלך המלחמה. על פי תחקיר שערך עיתון הדאלאס מורנינג סטאר, סודו של אוברטון לאריכות ימים לא עולה בקנה אחד עם רוב ההמלצות הרפואיות. הוא מעשן 12 סיגריות ביום, המעלות את הסיכון לחלות בסרטן. אוברטון אף נהנה לשתות וויסקי וקולה, חרף העובדה כי האלכוהול משפיע על תוחלת החיים. עוד ציין כי הוא שותה כמה כוסות קפה ביום. 

כאשר נשאל מהו סודו ע"י הקומיקאי סטיב הארווי, השיב בצורה פשוטה: "פשוט תמשיך לחיות, אל תמות". משפחתו ערכה בשנה שעברה אירוע התרמה באמצעות האתר GoFundMe, שבו נתרמו כ-200 אלף דולר במטרה לכסות את עלויות הטיפול הביתי שאליהם זקוק אוברטון. בנוסף, חברות רבות הציעו את שירותיהן בחינם, על מנת לשפר את חייו. הרשתות הום דיפו, Meals on Wheels, וחברת החשמל של אוסטין שיתפו פעולה ושיפצו את ביתו בהתאם לצרכיו, ואף הוסיפו לו חימום ומזגן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE