הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת פתיחת השגרירות בירושלים מחר: 50 אנשי סגל יאיישו את המקום בימיו הראשונים
בכיר המעורב בהליך העברת השגרירות ההיסטורי התייחס למספר אנשי הסגל שיפעלו במקום. השגרירות תיפתח בתוך מבנה הקונסוליה הפועל במקום כיום

השגרירות האמריקנית שתיפתח ביום שני בירושלים תכיל לפחות חמישים אנשי סגל. כך עולה מדבריו בכיר בממשל טראמפ שמפקח על העברת השגרירות. כזכור, מקום מושבה של השגרירות עובר לירושלים לאחר שהנשיא טראמפ הכריז כי וושינגטון מכירה בירושלים כבירת ישראל.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד התמרורים החדשים בירושלים שמקדמים את פני הבאים לשגרירות החדשה


למעמד הפתיחה החגיגי צפויים להגיע כ-800 מוזמנים. גורמים רשמיים ציינו כי המשלחת האמריקנית שתגיע לישראל לכבוד פתיחת השגרירות בירושלים לא צפויה להיפגש עם בכירים פלסטיניים במהלך הביקור.

בשלבים הראשונים, צוות השגרירות יהיה מורכב מעוזריו של השגריר דיוויד פרידמן ומאנשי הקונסוליה שכבר פועלים במקום. למעשה, השגרירות תיפתח בתוך מבנה הקונסוליה, אליו יעבור רק קומץ מאנשי השגרירות בישראל.

בינתיים, בירושלים כבר מסיימים את ההכנות לקראת מעבר השגרירות. בתחילת השבוע השלימו אנשי העירייה את הצבת התמרורים המכווינים את הבאים לשגרירות. התמרורים כתובים בשלוש שפות: עברית, אנגלית וערבית, בדומה לרוב סימני הדרך במדינה.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת נרגש לקראת מעבר השגרירות לעירו. "זה לא חלום, זו המציאות. אני גאה ונרגש לתלות הבוקר את השלטים הראשונים החדשים שהכנו לשגרירות ארה"ב שתיפתח בשבוע הבא בירושלים", צייץ השבוע ברקת. "זהו אירוע היסטורי ואני מודה לנשיא טראמפ על כך. ירושלים היא בירת הנצח של העם היהודי ועכשיו גם העולם מתחיל להכיר בכך. חג ירושלים שמח!".


השגריר דיוויד פרידמן


רבים מנשיאי העבר, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, דחו את העברת השגרירות כי האמינו שזה יקשה על התנעת תהליך השלום עם הפלשתינים. לדברי גורמים בממשלת ארה"ב, העברת השגרירות מורידה משולחן המו"מ נושא מרכזי שהיה שנוי במחלוקת: ירושלים. מאידך, גורמים פלשתינים אינם רואים בעין יפה את ההחלטה: "העברת השגרירות היא מעשה בלתי חוקי, וכזאת שתסכל שלום אמתי בין שתי מדינות ריבוניות ודמוקרטיות, ישראל ופלשתין, על בסיס קווי 1967", אמר השבוע סאיב עריקאת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE