הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מולר בודק את התורמים לוועדת ההשבעה של טראמפ וקשריהם הזרים
התובע המיוחד בודק את האנשים שתרמו סכומים גדולים לוועדת אירועי ההשבעה של הנשיא, ואת קשריהם לחברות וממשלות זרות. על הכוונת: בעלי קשרים לרוסיה, ערב הסעודית, קטאר ואיחוד האמירויות. טראמפ לא יחליט אם ייפגש לראיון עם מולר עד אחרי ועידת הפסגה עם מנהיג צפון קוריאה

התובע המיוחד רוברט מולר, לשעבר ראש ה-FBI שמונה בידי משרד המשפטים לחקור מעורבות אפשרית של רוסיה במערכת הבחירות האחרונה לנשיאות, בודק כעת את התרומות לוועדת ההשבעה של הנשיא (הוועדה המארגנת ומממנת את חגיגות ההשבעה השונות של נשיא נבחר). בין השאר בוק מולר את תרומותיהם של גורמים בעלי קשרים הדוקים לרוסיה, לערב הסעודית, לקטאר ולאיחוד האמירויות הערביות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למולר יש שאלות. טראמפ יתפנה לספק תשובות? (צילום: אלכס וונג, גטי)



טום בראק, משקיע נדל"ן המקורב מאד לטראמפ ובעל קשרים עמוקים במזרח התיכון, תושאל על ידי חוקרים מטעמו של מולר ב-2017. בראק, שעמד בראש ועדת ההשבעה של טראמפ, נשאל בנוגע ליו"ר קמפיין טראמפ לשעבר, פול מנאפורט, וסגנו של מנאפורט בתפקיד זה, ריק גייטס. גייטס הודה באשמת עדות שקר בפני ה-FBI וקשירת קשר לביצוע הונאה. מנאפורט מואשם בהונאה בנקאית ועבירות אחרות, ממשיך לטעון לחפותו ומנסה להקל את תנאי מעצר הבית שנגזרו עליו.

בין התורמים הספציפיים אותם חוקר מולר נמנה אנדרו אינטרייטר, מנכ"ל חברת ההשקעות קולומבוס נובה. זוהי חברה אמריקאית, אך יש לה קשרים עמוקים והדוקים לאוליגארך הרוסי ויקטור ויקסלברג, שהוא קרוב משפחתו של אינטרייטר. קולומבוס נובה היא אחת החברות ששילמו לפרליטו האישי של הנשיא, מייקל כהן, תמורת "ייעוץ" שכלל בעיקר גישה לאוזנו של הנשיא.

וקסלברג הזרים חצי מיליון דולר לחשבונה של חברת הקש שהקים כהן לצורך "טיפול" בכל מיני בעיות לא נעימות של טראמפ - וזאת זמן קצר לאחר שכהן שילם 130 אלף דולר לשחקנית הפורנו סטפני קליפורד ("סטורמי דניאלס") כדי שלא תספר על המפגש המיני שלה עם הנשיא-לעתיד טראמפ ב-2006.

בתוך כך, גורמים המקורבים לנשיא מבהירים כי טראמפ לא יחליט כלל אם לשבת לראיון עם מולר עד אחרי הפסגה עם צפון קוריאה ב-12 בחודש הבא. "לא הייתי רוצה להסיח את הריכוז שלו מדברים כל-כך יותר חשובים", אמר עורך דינו החדש של טראמפ (שעודנו לומד את החומר), ראש העיר ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE