הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פקיסטן מסרבת לאפשר לדיפלומט אמריקאי שהיה מעורב בתאונת דרכים קטלנית לעזוב את המדינה
הסלמה ביחסים הדיפלומטיים של וושינגטון לבין אסלאמבאד: מטוס שבא לאסוף את הנספח הצבאי שם נאלץ להמריא בלעדיו. פקיסטן הגבילה את תנועת הדיפלומטים האמריקניים בשטחה בעקבות צעד דומה של וושינגטון

פקיסטן אוסרת על הנספח הצבאי האמריקני בארצה, קולונל ג'וזף עמנואל האל, לעזוב את המדינה לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים קטלנית. בשל כך, מטוס צבאי שבא לאסוף את האל - נאלץ להמריא חזרה בלעדיו. כך דווח אתמול (שבת) בערוצי החדשות המקומיים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנה מחוץ לשגרירות האמריקנית בפקיסטן


הצעד בא יום לאחר שאסלאמבאד הודיעה כי תאסור את תנועת הדיפלומטים האמריקניים בארצה. זאת, בתגובה על צעד דומה שנקטה וושינגטון כלפי הדיפלומטים הפקיסטניים.

דובר של השגרירות באסלאמבאד לא הגיב על דיווחי התקשורת המקומית. גם דובר משרד החוץ בוושינגטון סירב להכחיש או לאשר את הדיווח. "בשל ענייני פרטיות ובטיחות של המעורבים, אנחנו לא יכולים למסור את מיקומו הנוכחי של הדיפלומט", נמסר ממשרד החוץ.

פקיסטן מהווה חוליה חשובה בשרשרת האספקה של לוחמים אמריקניים שלוחמים נגד כוחות הטליבן בשכנתה הצפונית של פקיסטן, אפגניסטן. למרות זאת, מזה זמן רב מאמינים בוושינגטון כי המשטר באסלאמבאד מעניק מחנה לאנשי הטליבן בשטח המדינה, דבר שהוביל לצמצום הסיוע הצבאי לפקיסטן במטרה להפעיל לחץ.

המכה האחרונה ליחסים בין שתי המדינות התרחשה בשבת, כאשר הרשויות במקום אסרו על הנספח הצבאי לעזוב את המקום כמתוכנן. כך הודיעו העיתונים המקומיים.

יום לפני כן, קבע בית משפט בבירה כי החסינות הדיפלומטית של הנספח הצבאי לא תעמוד לו בבית המשפט בכל הנוגע לתאונה הקטלנית שהתרחשה לפני יותר מחודש, אז פגע רכבו של האל ברוכב אופנוע בן 22, שנהרג מהפגיעה.


תעודת הדיפלומט של קולונל ג'וזף עמנואל האל


בשל כך, על פי דיווחי כלי התקשורת המקומיים, מטוס C130 של חיל האוויר שנחת בבסיס חיל האוויר מחוץ לאסלאמבאד נאלץ להמריא חזרה ביום שישי בלי הנספח הצבאי.

במקביל, משרד החוץ הפקיסטני מסר כי הוא מגביל את תנועת כל אנשי סגל השגרירות האמריקנית, צעד מקביל לצו אמריקני שמגביל את תנועת הדיפלומטים הפקיסטניים. כך נודע מהודעה שנשלחה לשגרירות ביום שישי, ופורסמה בסוכנות הידיעות רויטרס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE