הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: השחקנית איילין היקי נדרשה לשלם 185 אלף דולר משום שהשכירה דירה ב-Airbnb
השחקנית בת ה-72 נתפסה על חם לאחר ששוכר פרסם את הנוף של הדירה כדי להזמין חברים למסיבה. כעת היא פונתה מהדירה ולדבריה אין לה לאן ללכת

בית משפט במנהטן הטיל על שוכרת לופט בשכונת טרייבקה קנס בגובה של 185 אלף דולר לאחר שהשכירה את הדירה שלה ב-Airbnb.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא הגישה מסמכים לבית המשפט, והפסידה. איילין היקי


השוכרת, איילין היקי, שחקנית בת 72 שהופיעה בין השאר ב"לאכול, להתפלל, לאהוב" ובסרטים נוספים, נתבעה על ידי בעל הדירה שלה כבר בשנת 2014 משום שהשכירה את הלופט שנמצא תחת מדיניות שכר דירה קבוע מזה 43 שנים.

בעל הנכס, רוברט מוסקוביץ', טען כי היקי, שהדירה שלה מתפרשת על כל הקומה הרביעית בבניין, הכניסה לה כ-4,500 דולרים לחודש באמצעות ההשכרה קצרת המועד לתיירים, למרות ששכר הדירה שלה עומד על 1,500 דולרים בלבד.

במקביל, היקי מחזיקה בדירה משלה באיסט ווילג', אך לטענתה המקום משמש כמשרד.

מוסקוביץ' תפס את היקי בשעת מעשה, לאחר שמצא תמונה שצילם שוכר מספרד. התמונה, נוף הדירה שנשקף מיציאת החירום, נועדה להזמין את חבריו של השוכר למסיבה במקום.

"היקי פעלה בצורה מזעזעת תוך שהיא מנצלת את דמי השכירות הקבועים כדי לפתוח מלון לא חוקי", טען מוסקוביץ' בתביעה שהגיש לבית המשפט. "היא ניצלה את שכר הדירה ועשתה במקום שימוש מסחרי. המעשים שלה הם הפרה של חוקי השכירות העירוניים וגם כמה חוקים אחרים".

היקי, מצדה, אוצרת לשעבר במוזיאון הגוגנהיים, התעקשה כי היא השוכרת הקבועה במקום, והיא השכירה את הדירה לתקופה קצרה כדי לשלם את החשבונות הרפואיים של מי שהיום הוא בעלה לשעבר.

"השכרתי את הדירה למשך 85 לילות במשך עשרה חודשים, החל מספטמבר 2012, כדי לסייע בתשלום חשבונות רפואיים, ולא כדי להרוויח כסף", אמרה השחקנית לתקשורת. לדבריה, עורך דין שהתייעצה עמו אמר כי הדבר מותר.


פנים הדירה שהושכרה


"לא הייתי מפרה את החוק באופן מודע", אמרה היקי והוסיפה כי היא הרוויחה 14 אלף דולר, אך כל הכסף, לדבריה, שולם חזרה לדיירים ששכרו את המקום בניסיון נואש לשמור על הדירה עבור עצמה.

דובר של Airbnb  לא הגיב לידיעה.

השבוע הגיע המשפט לסיומו, כאשר השופטת ננסי באנון הורתה לשריף המקומי "לעשות כל מה שנדרש כדי להוציא את איילין היקי מהנכס". היקי הפסידה במשפט לאחר שלא הגישה מסמכים שנדרשה להגיש, כולל תצהירי בנק וכרטיסי אשראי.

"להוציא מבית אישה בת 72 שאין לה לאן ללכת זה די נורא", אמרה היקי בעקבות פסק הדין. דרישת התשלום שקיבלה היקי, בגובה 185 אלף דולר, נועדו לשלם את ההוצאות המשפטיות של התובע וקנס על הפרת חוקי השכירות המקומיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE