הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מלחמת הסחר: טראמפ התחייב להשיב מקומות עבודה שאבדו לחברה סינית בעקבות סנקציות אמריקאיות
נשיא ארצות הברית צייץ שהוא פועל למנוע את התמוטטות ענקית האלקטרוניקה הסינית ZTE, שנאלצה לסגור חלק מפעילותה דווקא בעקבות סנקציות שהטילה עליה מחלקת המסחר של ארצות הברית בעצמה, בחודש האחרון. "יותר מדי משרות בסין אבדו", כתב

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ היום שהוא עובד יחד עם עמיתו, נשיא סין שי ג'ינפינג, כדי למנוע את התמוטטות ענקית האלקטרוניקה הסינית ZTE, שנאלצה לסגור חלק מפעילותה דווקא בעקבות סנקציות שהטילה עליה מחלקת המסחר של ארצות הברית בעצמה, בחודש האחרון. "יותר מדי משרות בסין אבדו", כתב טראמפ. "מחלקת המסחר הונחתה לטפל בזה".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שי ג'ינפינג וטראמפ בעת ביקורו של הנשיא האמריקאי בבייג'ין, בשנה שעברה



בחודש שעבר אסרה המחלקה משלוחים של טכנולוגיה אמריקאית ל-ZTE לשבע שנים, בטענה שהחברה הסינית לא נזפה בעובדים שהפרו את חרם הסחר האמריקאי על איראן וקוריאה הצפונית. החברה הסינית הסכימה בשנה שעברה לשלם קנס של 1.2 מיליארד דולר בשל הפרות אלו. כעת, בעקבות החיסרון בשבבים, תוכנות ומרכיבים אמריקאים אחרים, ZTE מתקשה מאוד לייצר את ציוד הטלקומוניקציה והסמארטפונים שלה.


הציוץ של טראמפ גרם ללא מעט הפתעה, בעיקר משום שהנשיא הרבה להדגיש את מחויבותו לשמור על משרות בארצות הברית דווקא. בנוסף, סגירתה הצפויה של ZTE סיפקה לאמריקאים יתרון משמעותי בשיחותיהם מול סין על טקטיקות הסחר של הענקית מהמזרח הרחוק. לא ברור האם תמורת מאמציו טראמפ צפוי לתמורה כלשהי מהסינים. "בהתחשב בלחץ שלו על הסינים, אני לא מבין למה את דאגתו למשרות שלהם אותה הביע בציוץ", אמר אדם סגל, מומחה לטכנולוגיה וביטחון במועצה ליחסי חוץ. "זה ממש סותר את זרם האזהרות לגבי ZTE", טען.


החברה הסינית הודיעה בשבוע שעבר שהיא עצרה "פעילויות משמעותיות". לחברה 75 אלף עובדים ולה עסקים עם למעלה מ-160 מדינות. למרות שחלק גדול ממפעילי הרשתות האמריקאיות אינם משתפים פעולה עם החברה, היא מותג הסלולר מספר 4 בארה"ב, אחרי אפל, סמסונג ו-LG.


בניין ZTE. קרדיט: גטי


המקרה מגיע על רקע עימות משמעותי בין ארה"ב לסין בנושא מאזן הסחר ביניהן ונטילת ההובלה העולמית בטכנולוגיות פורצות דרך. פקידים אמריקאים שביקרו בבייג'ין בתחילת החודש הביאו עמם רשימת דרישות מהממשלה הסינית, כולל עצירת הסובסידיות לתעשיות הטכנולוגיה המתקדמת. הפקידים הסינים מצידם מחו נגד הסנקציות שהוטלו על ZTE.


הממשל האמריקאי חוקר גם את יריבתה הגדולה של ZTE, וואווי, בחשד שהפרה את הסנקציות האמריקאיות על כמה מדינות, כולל קוריאה הצפונית. שתי החברות עמדו תחת אזהרות חוזרות ונשנות של גופי המודיעין האמריקאיות. שתי ענקיות הטלקומוניקציה נמצאות ביחסים קרובים מאוד עם הממשל הסיני. בדוח הקונגרס מ-2012 נטען כי מתן היתר לחברות אלו להקים רשת סלולר בארה"ב יהווה סכנה לביטחון המדינה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE