הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כסף מתחת לאדמה: מיזם הכספות התת-קרקעי ששומר על ביטקוין בשווי 10 מיליארד דולר
חברת סאפו, שקיימת 4 שנים בלבד, מאבטחת כ-7% מהביטקוין בעולם. היזם הארגנטינאי ונסס קסארס שכנע את עשירי עמק הסיליקון לקנות את המטבע ולתת לו לשמור עליו

אם גם אתם נתקפתם בחיידק הביטקוין, או מטבעות וירטואליים אחרים, אתם חייבים להכיר את היזם הארגנטינאי ונסס קסארס, שהצליח לשכנע את עשירי עמק הסיליקון לא רק להשקיע בביטקוין, והרבה, אלא גם שהוא וסטארט אפ הכספות שלו, שמתפרש הכל העולם, האיש שצריך לשמור על כספם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביטקוין. לסאפו לוקח יומיים לאשר עסקה מטעמי אבטחה. צילום: אילוסטרציה


הסטארט אפ, סאפו שמו, כולל רשת כספות תת קרקעיות, כולל כספת בבונקר של צבא שווייץ שיצא משימוש.  סאפו אמנם אפשרה לעיתונאים גישה לכספות כדי שיספרו על סידורי האבטחה המחמירים, אך מסרבת לחשוף כמה כסף וירטואלי היא מאבטחת. כמה מלקוחותיה טוענים כי מדובר בביטקוין בערך של לא פחות מ-10 מיליארד דולר. מדובר ב-7% משווי הביטקוין הקיים בעולם. "כל מי שאינו מחזיק במפתחות, שם את הכסף בסאפו", אמר ריאן רדולף, שהפקיד יותר מ-500 מיליון דולר בביטקוין אצל החברה, שקיימת בסך הכל 4 שנים. 


אז איך זה בעצם עובד? הרי מדובר במטבע וירטואלי אחרי הכל? ובכן, מי שמחזיק ביטקוין חייב לשמור על המפתח האישי - הקוד שמאפשר גישה לכסף. פריצה למפתח - והלך הכסף, וכאן אין ביטוח. שמירת המפתח במכשיר שמקושר לרשת הוכחה כלא מספיק בטוחה לאחר שהאקרים הצליחו לפרוץ גם אליהם. אפשרות פופולרית נוספת היא שמירה על המפתח במכשיר שאינו מקוון, כמו USB. אך גם כאן, האקרים מסוגלים להניח מלכודות על מחשבים כדי לקבל גישה למכשירים קרים.


הפתרון של סאפו הוא לקבור את המכשיר הקר בצד ההר ועליו שכבות של הגנה אלקטרונית. אלו גורמות לכך שלהוציא את הביטקוין מכספת לוקח יומיים. החברה מאשרת את זהות הלקוח ומוודאת שהבקשה שלו אמיתית, לפני שהיא מאושרת בחתימה ידנית. נדרש אישור משלוש כספות כדי לאשר עסקה כלשהי. החברה גם מציעה ללקוחות דסק מסחר לקנות ולמכור ביטקוין וגם כרטיס חיוב, ראשון מסוגו, של ביטקוין. 


אגב, אם יש לכם מטבעות וירטואליים אחרים, חבל לכם על הזמן. לפחות מבחינת קאסרס. מטבעות כמו אתריום וריפל אינם מאובטחים על ידי סאפו, משום שהיזם מאמין אך ורק בהצלחתו של הביטקוין.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE