הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעזה מסיימים את קבורת הרוגי היום האלים ביותר מאז 2014, בישראל נערכים להפרות סדר נוספות
בשעה זו מסתיימות הלוויות הרוגי האירועים אתמול, ומאות פלסטינים נערכים ליום נוסף של הפרות סדר. במערכת הביטחון תגברו את הכוחות סביב עזה לקראת יום הנכבה הפלסטיני

יום לאחר אירועי הדמים בגבול ישראל-עזה, חשש להתלקחות נוספת ולעוד עימותים קשים. דובר צה"ל הודיע כי אתמול השתתפו כ-40 אלף פלסטינים בפעולות טרור אלימות והמוניות, כלשונו, ב-13 מוקדים לאורך הרצועה. בתגובה לכך, תקפו כוחות צה"ל מהאוויר 11 יעדים של ארגון הטרור. שתי עמדות חמאס בצפון ובדרום הרצועה, הותקפו בפגזי טנקים של צה"ל.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המהומות בגבול עזה, אתמול


בשעה זו ממש מסתיימים טקסי הקבורה של 60 ההרוגים הפלסטינים ביום הקטלני ביותר ברצועה מאז מבצע צוק איתן בשנת 2014. בצה"ל מדווחים כי מאות מפרי סדר התקהלו בשישה מוקדים ברחבי הרצועה. ברחבי יהודה ושומרון משתתפים כ-1,300 פלסטינים בהפרות סדר אלימות. הכוחות מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות וערוכים לתרחישים השונים.

רוב ההרוגים - כתוצאה של ירי אש חיה. על פי דיווחי משרד הבריאות הפלסטיני, באירועים נפצעו כ-2,700 בני אדם. לדברי המשרד, תינוקת בת תשעה חודשים נהרגה כתוצאה מנשימה של גז מדמיע. עם זאת, גורמים רפואיים טוענים כי התינוקת סבלה מבעיה רפואית שקדמה לגז המדמיע.

"חמאס נכשל במשימה שהציב לעצמו למרות שהפעיל אלימות חסרת תקדים", אמר אתמול (שני) דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס. "אנחנו נערכים לכל התרחישים גם בגדר וגם לא בגדר. הציבור צריך לדעת שהצבא במוכנות גבוהה מאוד וכשיר לבצע את המשימה שלו - אנחנו מוכנים ונחושים לשמור על הבית ולהגן על העוטף".


פלסטינים מפנים את אחד הפצועים משטחי ההפגנות


לדבריו, אתמול היה "יום חריג מאוד" לעומת האירועים של השבועות האחרונים. "חמאס ניסה להביא לגדר מעל למאה אלף אנשים. הוא ארגן הסעות של עשרות כלי רכב והאשים את מי שלא הגיע בשיתוף פעולה עם ישראל". תא"ל מנליס ציין כי למרות כל זאת, בפועל הגיעו רק כ-40 אלף בני אדם, שניסו לפרוץ את הגדר במוקדים שונים." בפועל הגדר לא נרמסה, חמאס נכשל במשימה שהציב לעצמו למרות שהפעיל אלימות חסרת תקדים", הוסיף.

דובר צה"ל הדגיש כי "כוחותינו לא יורים לעבר מפגינים שהגיעו להביע עמדה ברצועת עזה". לדבריו, הפעולה ממוקדת למול מי שמבצע פעילות טרור ומול תשתיות ביטחוניות. "לנו יש משימה - להבטיח לתושבי עוטף עזה שגרת חיים".


מהומות לאורך הגדר, אתמול


מנתונים שפרסם צה"ל, לפחות 24 מההרוגים הם "מחבלים בעלי רקע של פעילות חבלנית עוינת". רובם משויכים לחמאס, ואחרים לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני.

מצה"ל נמסר כי כוחותיו נערכו למגוון רחב של תרחישים, בכוחות מתוגברים ובמנעד יכולות מיוחדות. ההיערכות כוללת, בין היתר, פריסה של גדודים לוחמים בגבול עזה, יחידות מיוחדות, כוחות איסוף מודיעיניים וצלפים.

אתמול גינתה המועצה לזכויות אדם של האו"ם את "האלימות הקטלנית" של כוחות הביטחון הישראלים בעזה .המועצה ציינה כי קיים חשש בנוגע להמשך האירועים היום. בנוסף, האו"ם קרא לחקירה בלתי תלויה של האירועים.

דובר המועצה, רופרט קולביל, אמר כי לישראל עומדת הזכות להגן על גבולותיה בהתאם לחוק הבינלאומי, אך יש להשתמש בירי חי רק כמוצא אחרון. לדבריו, ירי חי בפלסטינים שהתקרבו אל הגדר אינו מוצדק.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE