הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: שחקנית שילמה פחות מ-30 דולרים דמי שכירות בגריניץ' וילג' במשך 63 שנים
פטרישיה אוגריידי עברה לניו יורק ב-1955 והמשיכה לגור באותה דירה במחיר מגוחך תודות לידידותה עם הבעלים ודמי שכירות בפיקוח. השחקנית, שהופיעה על במת התיאטרון, בסרטים ובסדרות טלוויזיה לאורך קריירה ארוכה, נהרגה בחודש מרץ לאחר שנדרסה למוות מחוץ לביתה.


ניו יורק ידועה כאחת הערים היקרות בעולם. אולם עד לפני כחודשיים שחקנית עבר שילמה רק כ-28 דולרים לחודש על שכירות עבור דירת שני חדרים בגריניץ' וילג', אחת השכונות הכי מבוקשות בעיר. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חדר השינה של שחקנית העבר פטרישיה אוגריידי בגריניץ' וילג' עליו היא שילמה פחות מ-30 דולרים לחודש בשל חוקי השכירות בניו יורק.


פטרישיה אוגריידי עברה לניו יורק ב-1955 כדי להפוך לשחקנית. היא שכרה דירה עם שלוש מחברותיה בקומה העליונה של בניין בן 4 קומות. הם שילמו 16 דולרים בלבד לחודש, כשבתמורה הם מטאטאים את המסדרונות ושומרים על הניקיון בבניין. חברותיה עזבו עם השנים, אך אוגריידי נותרה בדירה, כשהיא נהנית מנדיבות הבעלים ומדמי שכירות בפיקוח שהותירו את הסכום החודשי אותו הייתה צריכה לשלם נמוך באופן משמעותי מערך הנכס בשוק.  

אוגריידי הופיעה על במת התיאטרון, בסרטים ובסדרות טלוויזיה לאורך קריירת משחק ארוכה. 

היא נהרגה בחודש מרץ לאחר שנדרסה למוות מחוץ לביתה. 


אדם פומרנץ, הבעלים של הבניין בו גרה פטרישיה אוגריידי, מחזיק תמונה של שחקנית העבר.


"אני רוצה לראות את זה על הנייר. זה לא נשמע אפשרי", אמר המתווך גארי נורנברג, שכמו רבים אחרים התקשה להאמין לשכר הדירה המגוחך אותו שילמה אוגריידי. "אני השכרתי לא מזמן דירת שני חדרים באותו האזור בכ-5,000 דולרים. דירות כאלו יכולות להגיע למחיר של כ-7,000 דולרים, תלוי בגודל החדרים".

אדם פומרנץ, שרכש את הבניין ב-2002, אמר שהופתע לגלות כי אחת מהדיירות משלמת שכר דירה כה נמוך. הבעלים הקודם של הבניין מת מספר שנים קודם לכן ופומרנץ סיפר כי נאמר לו שהוא מעולם לא העלה את שכר הדירה של אוגריידי כיוון שהשניים היו חברים טובים. כשפומרנץ הפך לבעלים של הנכס הוא בירר עד כמה הוא יוכל לעלות את שכר הדירה של אוגריידי ונאמר לו שעל פי חוקי הפיקוח על שכר דירה מותר לו לדרוש עוד 1.98 דולרים לחודש ובסך הכול 28.43 דולרים.  


הדירה נמצאה במצב מוזנח לאחר מותה של אוגריידי.


פומרנץ ניסה לברר עם אוגריידי האם היא תשקול לעזוב. היא ענתה שלא ואמרה לו שלא ישאל אותה שוב. "היא הייתה אישה מאוד אדיבה. היא הייתה לקוחה בחנות שלי", אמר פומרנץ, שהוא גם הבעלים של חנות בייגלים בבניין הסמוך. "בסך הכול היא הייתה דיירת נפלאה".

אוגריידי לא אפשרה לפומרנץ להיכנס לדירה עד ל-2005 כשצינור התפוצץ וגרם לנזילה בדירה שמתחתיה. רק אז הוא גילה עד כמה הדירה מוזנחת וכי לא היה בה מקלחת, חימום או מים חמים. למרות התנגדותה של הדיירת, פומרנץ התקין מערכת חימום בשווי 12 אלף דולרים, אך אוגריידי סירבה להשתמש בה והמשיכה להתקלח כל יום בסניף המקומי של ה-YMCA.  

"אני חושב שהיא התביישה באיך שהדירה נראתה", הוא אמר, "אבל אני גם חושב שהיא התביישה שהיא לא שילמה הרבה שכר דירה".



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE