הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מלחמת הסחר: ארה"ב מקווה לסגור השבוע עסקה עם סין
היועץ הכלכלי של הבית הלבן לארי קודלו מאמין כי ניתן לסגור דיל שימנע מלחמת סחר בין המעצמות. "מסחר חופשי ופתוח זה הפתרון לדעתי", אמר קודלו. על פי שגריר ארה"ב בסין, טרי ברנסטאד, האמריקאים מבקשים מהסינים לו"ז בו יפרטו כיצד הם מתכוונים לפתוח את השוק שלהם לייצוא אמריקאי.

ארה"ב שואפת להגיע להסכם סחר חדש עם סין בפגישות שיתחדשו מחר בין נציגי המדינות בוושינגטון, כך גילה היועץ הכלכלי של הבית הלבן לארי קודלו. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג לוחצים ידיים במהלך פגישתם בבייג'ין בשנה שעברה.


קודלו אמר כי הוא תומך בניסיונותיו של שר האוצר סטיב מנוצ'ין להגיע לעסקה שתאפשר להוריד את המתיחות בין המעצמות ולהרגיע את הכלכלה העולמית.

"הוא [מנוצ'ין] מחפש לסגור דיל ואני תומך בו בכל הלב, בהנחה שמדובר בדיל טוב", אמר קודלו. "שני הצדדים צריכים לנסות להוריד מכסים עד כמה שניתן. מסחר חופשי ופתוח זה הפתרון לדעתי".

ליו הי, היועץ הכלכלי הבכיר של נשיא סין שי ג'ינפינג, יוביל את המשלחת הסינית, שהגיעה לארה"ב כבר אתמול ותשהה בוושינגטון במשך חמישה ימים. ליו גם עמד בראש הצוות הסיני בדיונים עם הצוות הכלכלי של הנשיא דונלד טראמפ שהתקיימו בבייג'ין לפני כשבועיים. 

בייג'ין ו-וושינגטון מנסות להימנע ממלחמת סחר בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם, כשבחודשים האחרונים כל צד מאיים להטיל מכסים בגובה עשרות מיליארדי דולרים על המוצרים של הצד השני. על פי הסינים, נרשמה התקדמות מסוימת בשיחות שנערכו בבייג'ין, אך בכל זאת קיימים עדיין פערים גדולים בין הצדדים בנושאים מסוימים. חלק מהדרישות האמריקאיות כוללות צמצום הגרעון המסחרי של ארה"ב מול סין לכ-200 מיליארד דולרים מ-375 מיליארד עליו הוא עומד כיום. הנשיא טראמפ גם הודיע בחודש מרץ על הטלת מכסים על מוצרי טכנולוגיה המיובאים מסין בהיקף של עד 60 מיליארד דולר.

אולם מוקדם יותר השבוע טראמפ הראה על נכונות לפשרה כשאמר כי יבחון מחדש סנקציות שהוטלו על ענקית האלקטרוניקה הסינית ZTE כדי לסייע לה להימנע מקריסה. 

"המשא ומתן בענייני סחר עם סין נמשך. הם הרוויחו מיליארדי דולרים בשנה מארה"ב למשך שנים רבות. תמשיכו לעקוב!", צייץ אתמול טראמפ.

הנשיא גם התייחס היום בטוויטר למשא ומתן, כשהוא טוען כי "לא קרה כלום עם ZTE" וכי "לארה"ב יש מעט מאוד לתת כי היא כבר נתנה כל כך הרבה במשך השנים" בעוד "שלסין יש הרבה מה לתת". 

על פי שגריר ארה"ב בסין, טרי ברנסטאד, האמריקאים מבקשים מהסינים לו"ז בו יפרטו כיצד הם מתכוונים לפתוח את השוק שלהם לייצוא אמריקאי. "עדיין יש מרחק גדול בין הצדדים", אמר ברנסטאד. "ארה"ב וסין הן שתי הכלכלות הגדולות בעולם. ככל שנוכל להגיע להסכמים כך ייטב לא רק לארה"ב וסין, אלא לכל הכלכלה העולמית", הוא סיכם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE