הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנחשים מציפים את קליפורניה: עשרות מקרי הכשות ארסיות בשבועות האחרונים
תנאי מזג האוויר הובילו לבקיעה מוקדמת וריבוי ההכשות ע"י הזוחלים, חלקם אף ארסיים. בשבועות האחרונים דווח על למעלה מ-20 מקרים במדינת הזהב; מומחים מפצירים: "אם הוכשת - גש לטיפול בבית החולים באופן מיידי"

הרשויות בקליפורניה מזהירות את התושבים בעקבות ריבוי מקרי ההכשות נחש שפוקדת לאחרונה את מדינת הזהב. מומחים מסבירים כי השילוב של החורף הגשום ביחד עם החום והיובש הנוכחים הוא הגורם המרכזי לכך שנחשים רבים, ביניהם נחשים ארסיים, יוצאים כעת מתרדמת חורף. במנהלת השליטה ברעלים (California Poison Control System) אומרים כי בשבועות האחרונים התקבלו למעלה מ- 20 דיווחים על בני אדם הסובלים מהכשה של נחש ארסי, עלייה של כ-15% לעומת השנים הקודמות. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: Shutterstock


מומחים לזוחלים מסבירים כי קיים קשר בין החורף הגשום לבין מועד בקיעת הביצים של נחשים, עובדה שמסבירה את העלייה בהכשות. רק לפני שבועיים אושפזה נערה לאחר שהוכשה ע"י נחש במהלך טיול של הצופים באזור העיר סקרמנטו. מספר שבועות קודם לכן, גבר בן 79 פונה לבית החולים באמצעות מסוק לאחר שהוכש פעמיים בזמן שעשה טיול בטבע באזור מחוז מארין. מקרים דומים נוספים התרחשו באזורים רבים במדינה, מאזור לוס אנג'לס ועד גבולה הצפוני של המדינה. מומחים לזוחלים מסבירים כי רוב ההכשות נעשות ע"י נחשי צפע. ההכשה גורמת לנפיחות האזור ודימום, ובמקרים מסוימים היא עלולה להיות קטלנית. עוד ציינו כי רוב ההכשות מתרחשות בחודשים החמים של השנה, בין אפריל לאוקטובר.


צילום: Shutterstock


"אם אדם הוכש ע"י נחש צפע, עליו להתפנות לטיפול רפואי באופן מידי", מסביר ד"ר סיירוס רנגן, בכיר ב-California Poison Control System. "התסמינים יכולים להופיע מיד לאחר ההכשה, ובמקרים אחרים רק כעבור מספר שעות. כך או כך, מומלץ להתפנות לבית החולים מוקדם ככל הניתן", המשיך רנגן. באם נתקלתם בנחש במהלך הליכה, בטבע או בעיר, מומחים ממליצים להניח אותם לנפשם. עוד מזכירים כי חל איסור בחוק לנסות ללכוד חיות בר וזוחלים, ועל כן מומלץ לשמור על מרחק מכל נחש אשר תראו. מומלץ לשמור על קשר חזותי עם הזוחל, וזאת על מנת לוודא כי הוא אינו מתקרב אליכם. המתינו בסבלנות שיחלוף מן המקום ואז התרחקו באיטיות, ממליצים המומחים. 


צילום: Shutterstock


במקרה שהוכשת ע"י נחש, מומלץ להתנפות לטיפול רפואי באופן בהול. מומחים רפואיים מסבירים כי במקרה כזה, לא מומלץ לכסות את המקום עם קרח, לא להוציא את הרעל באמצעות הפה ובשום מקרה לא לחתוך באמצעות סכין את האזור הפגוע. מומלץ לשמור על רוגע ככל הניתן בעת הפינוי, ולעשות מאמץ להרים את האזור הפגוע עד אשר יטפלו בו רופאים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE