הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מישיגן סטייט תפצה את קורבנותיו של נסאר ב-500 מיליון דולר
מכללת מישיגן סטייט הואשמה בכך שהיא התעלמה מתלונות כנגד הרופא שהתקבלו עוד בשנות ה-90 ושהוא המשיך לפגוע במתעמלות במשרדו בקמפוס. בשנה שעברה הוא נשפט ל-60 שנים בכלא פדרלי לאחר שהודה בהחזקת חומרים פורנוגרפים של קטינים. מוקדם יותר השנה הוא הודה ב-10 מקרים של פגיעה מינית בילדות ונשים ונגזרו עליו בין 40 ל-125 שנים נוספות מאחורי סורג ובריח.

מכללת מישיגן סטייט תשלם 500 מיליון דולרים לנשים והילדות שעברו פגיעה מינית בידי רופא קבוצת ההתעמלות לשעבר לארי נסאר, שנשלח לכלא לשארית חייו בחודש ינואר. המכללה ועורכי דינם של 332 קורבנות הודיעו היום על ההסכם במסגרתו 425 מיליון דולרים יועברו לקורבנות באופן מיידי, כש-75 מיליון יישמרו כרזרבה למקרה שיתגלו מקרים נוספים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מכללת מישיגן סטייט תשלם לקורבנותיו של לארי נסאר 500 מיליון דולרים.

 

"אני לא חושב שהקורבנות אי פעם ירגישו שוב שלמות, אבל זה צעד בכיוון הנכון", אמר אחד מעורכי הדין, ג'יימס ווייט.

נסאר עבד במישיגן סטייט מ-1997 ועד ל-2016, ובשנה שעברה נשפט ל-60 שנים בכלא פדרלי לאחר שהודה בהחזקת חומרים פורנוגרפים של קטינים. מוקדם יותר השנה הוא הודה ב-10 מקרים של פגיעה מינית בילדות ונשים שהיו תחת טיפולו בתפקידו כרופא ונגזרו עליו בין 40 ל-125 שנים נוספות מאחורי סורג ובריח. 

יותר מ-140 נשים וילדות העידו על כך שנסאר פגע בהן מינית, ביניהן ספורטאיות אולימפיות, כמו סימון ביילס, שזכתה בארבע מדליות מזהב באולימפיאדת ריו 2016 בנוסף לאחת מארד. ביילס פרסמה מכתב ברשתות החברתיות בחודש ינואר, זמן קצר לפני שגזר דינו של נסאר נקבע, והסבירה שהיו סיבות רבות שחיכתה כדי לחלוק את סיפורה אבל שהיא "מבינה כעת שזו לא אשמתי".

ביילס הצטרפה לרשימה שכבר כללה את רבות מכוכבות הנבחרת האמריקאית בעשור האחרון, כולל אלי רייזמן, גבי דאגלאס ומקיילה מרוני.


האלופה האולימפית סימון ביילס גילתה מוקדם יותר השנה כי גם היא אחת מקורבנותיו הרבים של נסאר.


"זה לא נורמלי לקבל טיפול מרופא נבחרת שאת אמורה לבטוח בו ולהתייחס לזה באופן נוראי כטיפול 'מיוחד'", כתבה ביילס, שמחזיקה בשיא של 10 מדליות זהב מאליפויות העולם. "ההתנהגות הזו לחלוטין בלתי מקובלת, מגעילה ומתעללת, במיוחד כשזה מגיע ממישהו שאמרו לך לסמוך עליו".

מכללת מישיגן סטייט הואשמה בכך שהיא התעלמה מתלונות כנגד נסאר שהתקבלו עוד בשנות ה-90 ושהוא המשיך לפגוע במתעמלות במשרדו בקמפוס. במכללה מתעקשים שלא הסתירו ביודעין את מעשיו האיומים של נסאר. הסכם הפשרה נחתם רק מול מישיגן סטייט, כשהתיקים כנגד איגוד ההתעמלות האמריקאי, הוועד האולימפי של ארה"ב וגופים נוספים עדיין נותרו פתוחים.

"ההסכם ההיסטורי הזה הוא בזכותן של מעל ל-300 נשים וילדות שהיה להן האומץ לעמוד זקוף וסירבו שישתיקו אותן", אמר עו"ד ג'ון מנלי. "כל השורדות מקוות כי המורשת של הפשרה הזו תביא לרפורמה מבנית שתסיים את איום הפגיעה המינית בספורט, בתי ספר ובחברה כולה".
.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE