הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה: אדם נהרג בהתפוצצות סיגריה אלקטרונית
גבר בן 38 מפלורידה קיפח את חייו מוקדם יותר החודש לאחר שנכווה ב-80 אחוז מגופו בעקבות התפוצצות של סיגריה חשמלית. בין השנים 2009 ל-2016 תועדו כמעט 200 מקרים של התפוצצות סיגריות אלקטרוניות בארה"ב. בחלק מהמקרים נרשמו פציעות קשות, אבל מקרה זה הוא ככל הנראה הראשון בו אדם מצא את מותו.

חקירת משטרה בפלורידה גילתה כי פיצוץ של סיגריה אלקטרונית היא זו שהביאה למותו של תושב העיר סט. פטרסבורג מוקדם יותר החודש בביתו. טלמג' ד'ליאה בן ה-38 סבל מכוויות ב-80 אחוז מגופו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התפוצצות סיגריה אלקטורנית גרמה מוקדם יותר החודש למותו של אדם בפלורידה.


כוחות הכיבוי מצאו את גופתו ב-5 במאי והחשד הראשוני הצביע על כך שהוא קיפח את חייו בתפוצצות סיגריה חשמלית. תוצאות הניתוח שלאחר המוות אימתו את החשד. 

התפוצצות של סיגריות אלקטרוניות היא אירוע נדיר, אך בהחלט לא חד פעמי. בין השנים 2009 ל-2016 תועדו כמעט 200 מקרים בארה"ב. למרות זאת, ד'ליאה הוא ככל הנראה האדם הראשון שמוצא את מותו במקרה שכזה. הסיגריות האלקטרוניות מכילות לרוב בטריית ליתיום, הדומה לזו הקיימת ברוב המכשירים הניידים. תקלה בסוללת ליתיום יכולה להוביל לפיצוץ ובערה.

"אין אף מוצר אחר בו סוללת ליתיום, שעלולה להתפוצץ, נמצאת כה קרוב לגוף האדם", נכתב בדו"ח של מנהל הכבאות האמריקאי. "הקשר הזה בין הגוף לסוללה הוא זה שמביא לפציעות קשות".

באיגוד יצרני הסיגריות האלקטרוניות ניסו למזער נזקים: "מקרים כמו זה לא אמורים לקרות כאשר השימוש במכשירים נעשה בצורה נכונה ובטוחה. כל עוד מאחסנים את הסיגריות כראוי, מטעינים את הסוללה שלהן בצורה נכונה ושומרים על תקינות המכשיר - תקלה מסוג זה לא אמורה להתרחש", נמסר מהיצרנים. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE