הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאהוב עד מוות: אחד ממופעי הבלט הרומנטיים של כל הזמנים, ג'יזל, פותח את עונת האביב בניו יורק
חוץ מביטוי לאהבה גדולה, יש בבלט הזה ביקורת גלויה על החברה המעמדית של התקופה, שלא מאפשרת לשתי הדמויות הראשיות לממש את אהבתן. הביקורת היא גם על היחסים הלא שוויוניים שיוצרים תלות של האישה בגבר

עד ה-7 ביולי, יופיע תיאטרון הבלט האמריקני עם אחד ממופעי הבלט הרומנטיים של כל הזמנים, ג'יזל. המופע, שיסמן את עונת האביב של התיאטרון ויועלה בניו יורק, הוא בלט מסוף המאה ה-19 שמכיל איכרים ואצילים, נימפות ורוחות של נערות צעירות שנזנחות על ידי אהוביהן.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נימפות ורוחות של נערות צעירות שנזנחות על ידי אהוביהן, הבלט "ג'יזל"

מופע הבלט הזה היה להיט מהרגע בו עלה לראשונה בפריז בשנת 1841. יותר מ-150 שנה מאוחר יותר, המופע עדיין נחשב לאחד ממופעי הבלט הרומנטיים ביותר. סיפורו הטרגי עוסק באהבה בלתי אפשרית שסופה מוות, כשברקע רוחות נשים צעירות בנופים חלומיים של יער, שרוקדות לאחר שלא זכו לממש את אהבתן.

שבע מהבלרינות המובילות של החברה ילוו את הבלרינה הראשית, שתגלם את נערת האיכרים ההולכת שולל על ידי האציל, אלבכרט. אלברכט מתחפש לאיכר על מנת לפתות אותה, בעודו מאורס לבת מעמדו. כשג'יזל מגלה על בגידתו, היא מתה ומצטרפת לוויליס. אלה הן רוחות הרפאים של הנערות שאהוביהן זנחו אותן. אלה מחוללות בשעות שבין חצות הליל לבין עלות השחר ומתנקמות בכל גבר שנקלע למקום, על ידי כך שהן רוקדות עמו עד שהוא מותש ומת.

אך ג'יזל עצמה מתעלה על יצר הנקם ולא פוגעת באלברכט, שבא אל קברה בלב היער. היא רוקדת איתו ונמנעת מלהתיש אותו עד מוות, חוזרת אל קברה ומשוחררת לעולמים מהשפעתן של הוויליס. היא עמדה במבחן אהבת האמת ואלברכט נותר לבד בצערו ובבדידותו מאהובתו המתה.

רוחות נשים צעירות בנופים חלומיים של יער, שרוקדות לאחר שלא זכו לממש את אהבתן

חוץ מביטוי לאהבה גדולה, יש בבלט הזה ביקורת גלויה על החברה המעמדית של התקופה, שלא מאפשרת לשתי הדמויות הראשיות לממש את אהבתן. הביקורת היא גם על היחסים הלא שוויוניים שיוצרים תלות של האישה בגבר.

אתר: Metopera.org
טלפון: 212-362-6000


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE