הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרום קליפורניה: אלו הם מתחמי השעשועים היקרים ביותר בארצות הברית
מחקר מעמיק שופך אור על מחירי הכניסה למתקנים כמו "יוניברסל סטודיוס" ו-"דיסנילנד". מחד, מדובר במחירים הגבוהים במדינה. מאידך, כמות המבקרים נמצאת בעלייה; הפרש של כ-230 דולר בין היקר ביותר לזול ביותר

מחקר חדש שופך אור על עובדה ידועה בקרב התושבים בדרום קליפורניה: מחירי הכניסה לפארק שעשועים באזור הם הגבוהים ביותר ברחבי ארה"ב. מסקר חדש של חברת היעוץ Aecom עולה כי שני הפארקים הגדולים באזור לוס אנג'לס, "דיסנילנד" ו-"יוניברסל סטודיוס", רשמו עלייה ניכרת בכמות המבקרים במהלך שנת 2017. נתון זה מעט מפתיע שכן המחקר מצא כי מדובר בשני הפארקים היקרים ביותר בכל ארצות הברית. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)


כרטיס כניסה לפארק דיסנילנד המפורסם, הממוקם בעיר אנהיים, יעלה 135 דולר לאדם במהלך חודשי הקיץ העמוסים. אך כאשר מחשבים את סך ההוצאות, לרבות כרטיס כניסה, חנייה במקום, אוכל ולינה במלון סמוך, פארק "יוניברסל סטודיוס" ניצב במקום הראשון ברשימה עם 266 דולר לאדם. אולם ביוניברסל סטודיוס טוענים כי מחירי המלונות בעיר לוס אנג'לס כולה הם אלה שגורמים למחיר המשוכלל לעלות.

ולמרות המחירים הגבוהים, ביוניברסל רשמו עלייה של 12% במבקרים במהלך שנת 2017, כאשר מדובר על כ-9 מיליון מבקרים שנתיים. מומחים מעריכים כי העלייה קשורה ל"עולם הארי פוטר" שנבנה ונפתח לקהל הרחב לפני כשנתיים. מעבר לכך, ביוניברסל גם עושים מאמצים להבליט מותגים אחרים, כמו הסדרות "המתים המהלכים" ו-"משפחת סימפסון", ואפילו סדרת סרטי "מהיר ועצבני".


פארק השעשועים "יוניברסל סטודיוס" בלוס אנג'לס (צילום: Shutterstock)


ואילו בדיסנילנד רשמו עלייה של 2% לעומת השנה הקודמת וסך מספר המבקרים עמד על 18.3 מיליון איש. בקרבת דיסנילנד ישנו גם פארק "Disney's California Adventure", שם רשמו עלייה של 3%, המתורגמת לעשרה מיליון מבקרים שנתיים. שני הפארקים הללו מצפים לעלייה ניכרת בכמות המבקרים בשנים הבאות לאור הרחבתם. בדיסנילנד ייפתח בשנה הבאה אזור שמוקדש לסדרת סרטי מלחמת הכוכבים וייקרא "Star Wars: Galaxy's Edge", ואילו בפארק הסמוך ייפתח בשנת 2020 אזור המוקדש לסדרת סרטי הקומיקס של "מארוול".

המחקר של חברת Aecom בדקה את 45 הפארקים הפופולאריים בארה"ב, וכאשר משכללים את סך ההוצאות, ניתן לראות כי דיסניוורלד (הנמצא בסמוך לאורלנדו, פלורידה) ניצב במקום השני עם 219 דולר לאדם, כחמישים דולר פחות מיוניברסל סטודיוס. שני הפארקים של דיסני בדרום קליפורניה, דיסנילנד ו-California Adventure, נמצאים במקום השלישי והרביעי ברשימה עם 217 ו-216 דולר לכניסה, בהתאמה. 


(צילום: Shutterstock)


פארק השעשועים הזול ביותר בארה"ב הוא Cliff's Amusement Park הממוקם באלבקרקי, ניו מקסיקו. מחירו המשוכלל עומד על 60 דולר לאדם ובחברת Aecom מציינים כי מדובר באחת מתוך 5 פארקים שבדקו המציעים חנייה בחינם. המחקר גם בדק את המחיר בעבור כל אטרקציה בכך שחילק את מחיר הכניסה בכמות המתקנים בפארק. בדירוג זה, פארק "הוליווד סטודיו" של דיסני (חלק מדיסניוורלד) ניצב במקום הראשון (והיקר ביותר) עם 9 דולר לאטרקציה. כמובן שנתון זה יוצא מנקודת ההנחה כי מבקר ירצה לעבור בכל אטרקציה פעם אחת. ואילו בצד השני של דירוג זה ניתן למצוא את פארק Darien Lake בעיר באפלו שבניו יורק, שם המחיר נאמד על 60 סנט בעבור אטרקציה. במקום ישנם 59 אטרקציות ומחיר הכניסה הינו 35 דולר בלבד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE