הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המירוץ לבית: המשכנתאות בארה"ב בשיא של 7 שנים
מנתוני חברת פרדי מאק עולה כי שיעור הריבית הממוצע על משכנתה ל-30 שנה בהחזר קבוע עלה ל-4.61%. הריבית הממוצעת למשכנתא של 15 שנה בהחזר קבוע טיפסה ל-4.08%

המשכנתאות לטווח ארוך בארצות הברית זינקו השבוע לשיא חדש, והגיעו לרמתן הגבוהה ביותר מזה שבע שנים, תוך כדי שיאה של עונת קניית הבתים. הריבית להלוואה ל-30 שנה התקרבה לציון הדרך משמעותי של 5%. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית למכירה. הסימנים על התחזקות הכלכלה הגבירו את ביטחון הצרכנים. צילום ארכיון: בלומברג


סוכנות המשכנתאות שהולאמה בידי הממשל, פרדי מאק, הודיעה היום כי הריבית הממוצעת על משכנתא ל-30 שנה בסכום החזר קבוע הגיעה ל-4.61%, עלייה לעומת 4.55% בשבוע שעבר. מדובר בשיעור הממוצע הגבוה ביותר מאז 19 במאי 2011. לשם השוואה, שיעור הריבית למשכנתה של 30 שנה עמד על 4.02% לפני כשנה. הריבית הממוצעת למשכנתה של 15 שנה בהחזר קבוע טיפסה גם היא ל-4.08% מ-4.01% לפני שבוע.


ככל הנראה, הסימנים האחרונים על התחזקות הכלכלה ועליית מחירי הסחורות (מחיר הדלק בשיא של ארבע שנים) העלו את הרווחים על אגרות החוב ושיעורי המשכנתה עלו בעקבותיהם. מדד המחירים בארה"ב עלה בקצב יציב באפריל, לפי הדיווח של הממשלה שפורסם היום. סימן שהצרכנים כנראה מתאוששים ממיעוט ההוצאות שלהם בתחילת השנה ומזינים צמיחה כלכלית. הוצאות הצרכנים התאוששו בחודשיים האחרונים לאחר חודשים חלשים בינואר-פברואר. תהליך זה עשוי להמשיך ולתפוס תאוצה ברבעון הנוכחי של 2018.


פרדי מאק. בחברה טוענים כי התקרבות הריבית ל-5% עלולה להפעיל לחץ פסיכולוגי על קונים פוטנציאליים. צילום: איי.פי


למרות העלייה במחירי ההלוואות והבתים, הביקוש לרכישת בתים עלתה עד עתה באביב הנוכחי. כל זאת, בזמן שהתחזית הכלכלית ממשיכה להשתפר ולחזק את ביטחונם העצמי של הצרכנים. ועדיין "לחצים אינפלציוניים והתחזית ששיעור הריבית יעלה ל-5% יכול להתחיל לחץ פסיכולוגי על כמה מהקונים הפוטנציאליים", אמר הכלכלן הראשי של פרדי מאק, סאם קאטר.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE