הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחת, שתיים, שלוש: שלושה שלבים לאיתור הפרוביוטיקה המתאימה ביותר לסביבה החיידקית הייחודית שלך
לא כולם זקוקים לתוספת פרוביוטיקה ומי שאינם חווים סימפטומים מסוימים הדורשים טיפול במוצר, אך מעוניינים בשיפור מסוים בתהליכי העיכול, יכולים לשלב מספר מאכלים בתפריט היומי וזה יספיק על מנת לשנות את המצב

כיום לא מעט אנשים צורכים פרוביוטיקה. היא נחשבת כמסייעת בתהליכים שונים, החל בעיכול דרך ניקיון העור וכלה בבריאות הנפשית. היצע המוצרים המכילים פרוביוטיקה התרחב בשנים האחרונות ורבים מתלבטים באשר לפרוביוטיקה המתאימה להם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רבים משתמשים בפרוביוטיקה, אבל לא כולם יודעים מה הם צריכים


שלב ראשון: לקרוא את התווית

על מנת לאתר את הפרוביוטיקה המתאימה מומלץ להתחיל בקריאה את התווית שעל האריזה. המרכיב החשוב ביותר הוא ה-CFU (Colony Forming Units). חשוב שהמוצר יכיל בין 25 ל-50 מיליארד CFU או יותר למנה. כמות של 400 CFU תחשב למנה גדולה מאוד, שאינה הכרחית אלא בהמלצת המטפל. חשוב לשים לב לכך שכמות ה-CFU המופיעה על האריזה היא הכמות המובטחת עם הייצור וערכה צפוי להצטמצם עד שצורכים את המוצר.

כמו כן, חשוב לבדוק את מיני החיידקים שמכיל המוצר ולוודא שהם מתאימים למצב בו מעוניינים לטפל. חשוב לזכור שפרוביוטיקה היא תוספת בלתי מבוקרת. בהמשך לכך מומלץ לבדוק אם יש צד שלישי שאימת את עצמתה ואת יעילותה. כדאי לבדוק את המוצר המסוים המכיל פרוביוטיקה באחד מהאתרים הרשמיים של רשויות הבריאות והמזון.

שלב שני: להתמקד בטיפול מתאים

בשלב השני חשוב להתאים את המוצר לבעיה בה רוצים לטפל. לכן יש לתאר את הפרוביוטיקה הספציפית שתתאים לתת מענה על הבעיה. זנים שונים של חיידקים ישפיעו על התוצאות, לכן זן מסוים שיהיה יעיל לטיפול במצב מסוים לא יסייע בטיפול במצב אחר.

ישנם מומחים שממליצים לא לצרוך פרוביוטיקה סתם כך. לא כולם זקוקים לתוספת הזו. מי שאינם חווים סימפטומים מסוימים הדורשים טיפול בפרוביוטיקה, ומעוניינים בשיפור מסוים בתהליכי העיכול, יכולים לשלב מספר מאכלים בתפריט היומי וזה יספיק על מנת לשנות את המצב. הבעיות בהן מטפלת הפרוביוטיקה קשורות ברוב המקרים בחוסר איזון בכמות של זני חיידקים מסוימים.


מומחים טוענים שלא כולם זקוקים לתוספת של פרוביוטיקה


המדריך המהיר הבא יכול לסייע בצעדים הראשונים לאיתור הפרוביוטיקה המתאימה. לתופעות הקשורות בעיכול ובבריאות המעיים מומלץ להתאים פרוביוטיקה המכילה מינים של חיידקים, כגון בי. ביפידום, בי. לונגום, בי לקטיס ומינים של לקטובסילוס כגון, אל. קזאי, אל רהמנוסוס, אל סאליוואריוס, אל. פלנטרום.

לטיפול בבעיות עם לקטוז מומלץ להתאים פרוביוטיקה שמכילה סטרפטוקוקוס טרמופילוס. לטיפול בשלשול המשויך לאנטיביוטיקה, מומלץ להתאים פרוביוטיקה המכילה לקטובסילוס אסידופילוס ו-סאצ'רומייסס בולארדי וגם לקטובסילוס קזאי.

לטיפול בקוליטיס האפשרויות המומלצות הן VSL#3 ואי קולי ניסל 1917. חיידקים המסייעים לטיפול בבעיות וגינליות ופטריות הם מיני לקטובסילוס, כגון אל. אסידופילוס ואל. רהמנוסוס. להפחתת הסיכון לאקזמה מומלץ לצרוך לקטובסילוס רהמנוסוס GG.

שלב 3: ניסוי וטעייה

כל גוף מכיל סביבה חיידקית שונה, כך שמה שעובד עבור אחד לא יעבוד בוודאות אצל אחר. הסביבה החיידקית מתפתחת מהיום בו נולדים ומושפעת ממה שאוכלים, מהחומרים אליהם נחשפים במהלך השנים והאם הגוף פיתח חיסון מונע נגד מחלות מסוימות. ישנן בדיקות שיכולות לסייע לקבוע אילו מינונים של זני חיידקים כוללת הסביבה חיידקית של הגוף. אך גם בהמשך לכך יכולים להיות מספר סוגים של פרוביוטיקה שיתאימו לטיפול בבעיות שונות.

כדי להתאים את הפרוביוטיקה באמצעות ניסוי וטעייה יש לצרוך אותה במשך 90 יום על מנת להבחין בשיפור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE