הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מועצת זכויות האדם של האו"ם החליטה להקים ועדה לבדיקת האירועים בגבול עזה
ההחלטה מגיעה על רקע העימותים סמוך לגבול, שבהם נהרגו 62 פלסטינים. נתניהו: "החלטה של גוף מוטה ולא רלוונטי". משרד החוץ: "רוב ההרוגים פעילי חמאס"

ברוב של 29 תומכות, 14 נמנעות ו-2 מתנגדות בלבד, ארצות הברית ואוסטרליה, החליטה מועצת זכויות האדם של האו"ם להקים ועדת חקירה בינלאומית, על רקע האירועים האחרונים ברצועת עזה. לפי ההחלטה, הוועדה תחקור את מצב זכויות האדם ביהודה ושומרון, במזרח ירושלים וברצועת עזה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העימותים בתחילת השבוע. נציב המועצה הירדני: "לא נעשה ניסיון למזע את מספר המפגינים". צילום: רויטרס


יש לציין כי בין התומכות בהחלטה היו מדינות רבות מהעולם המוסלמי, אך גם ספרד, סלובניה ובלגיה. גרמניה, בריטניה והונגריה היו בין הנמנעות. ההחלטה מגיעה על רקע העימותים הקשים שנרשמו בתחילת השבוע סמוך לגדר הגבול, בהם נהרגו 62 פלסטינים והשתפו עשרות אלפים. מאז תחילת "צעדות השיבה" בחודש מרץ, נהרגו מעל 120 פלסטינים.


נציב זכויות האדם של האו"ם, זאיד ראאד אל-חוסיין הירדני, אמר בדיון כי "יש מעט ראיות לניסיון למזער את מספר ההרוגים ביום שני". הנציב אמר שפעולות המפגינים: השלכת בקבוקי תבערה, יידוי אבנים והפרחת עפיפוני תבערה, "אינן מהוות איום מיידי על חיי אדם או עשויות להוביל לפציעות קשות באופן שיצדיק שימוש בכוח קטלני".


פלסטינים נסים מפני רימון גז. נתניהו: "רוב אוטומטי אנטי ישראלי". צילום: Mohammed Abed / AFP - Getty Images


ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אמר כי ישראל "דוחה בתוקף את ההחלטה שהתקבלה על ידי רוב אוטומטי אנטי-ישראלי". נתניהו הוסיף כי "אין חדש תחת השמש. הארגון שקורא לעצמו המועצה לזכויות אדם שוב הוכיח שהוא גוף צבוע ומוטה שמטרתו לפגוע בישראל ולגבות טרור, אך הוא בעיקר הוכיח שהוא לא רלוונטי". 


ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי "בניגוד גמור לטענות הנשמעות במועצה, הרוב המוחלט של ההרוגים בצד הפלסטיני הם פעילי חמאס, כפי שראשי ארגון הטרור אמרו בקולם". עוד נמסר כי מערכת המשפט בישראל "החלה בבדיקת ההתרחשויות בעזה, כנהוג, והיא דוחה את הניסיון לכפות מנגנון חיצוני שנעשה ממניעים פוליטיים פסולים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE