הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בית המלוכה מייצר הרבה יותר הכנסות מכפי שהוא עולה למשלם המסים הבריטי
הנכסים של בית המלוכה מייצרים מאות מיליוני פאונד בשנה, אבל רק כרבע מהסכום הולך לכיס של אליזבת'. השאר נשאר בקופה הציבורית. למלכה גם נכסים מניבים פרטיים, אוסף בולים מהיקרים בעולם, אוסף אמנות פרטי ועוד. 90% מהכנסתם של צ'ארלס וקמילה מגיע מ"דוכסות קורנוול", שנוצרה במיוחד כדי לספק פרנסה ליורש העצר לפני כ-700 שנה

רוב האנשים מרוויחים כסף מהעבודה שהם עושים בכל יום, אבל בני משפחת המלוכה הבריטית אינם כמו רוב האנשים. למלכה אליזבת' השנייה ולבני משפחתה יש מקורות הכנסה רבים ומגוונים, אבל הם עדיין לא עשירים כמו שניתן אולי לחשוב. על פי דיווחי התקשורת, הונה האישי של המלכה מגיע לכדי 360 מיליון פאונד (כ-486 מיליון דולר). זה סכום בריא, אבל יותר מ-320 בריטים יכולים להתגאות בכך שהם עשירים יותר מהמלכה שלהם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דווקא לא נטל על הקופה הציבורית.



המלכה ויורש העצר, הנסיך צ'ארלס, מקבלים את רוב הכנסתם מן הממשלה ומאחוזותיהם הפרטיות. מיליונים מן הכספים האלה "מטפטפים" גם לשאר בני המשפחה, כולל הנסיך וויליאם ורעייתו קייט מידלטון. גם הנסיך הארי, שנישא היום ברוב טקס ופאר לשחקנית (בדימוס) מייגן מרקל, מקבל כספים מן התקציב המלכותי.

אבל אם אתם רוצים לדעת איך בדיוק העסק עובד, אנחנו כאן כדי לספק את סקרנותכם:

המלכה אליזבת' השנייה:

למלכה שלושה מקורות הכנסה עיקריים: המענק הריבוני, אחוזת דוכסות לנקסטר ורכוש והשקעות אישיים. המענק הריבוני הוא תשלום שנתי מן הממשלה הוא בעצם חשבון הוצאות המכסה את עלויות הנסיעות, האבטחה, העובדים והתחזוקה של הארמונות המלכותיים. המלכה קיבלה 42.8 מיליון פאונד (58 מיליון דולר) פטורים ממס במסגרת המענק הריבוני בשנת המס 2016-17. סכום זה צפוי לקפוץ ב-78% ל-76.1 מיליון פאונד (103 מיליון דולר) כדי לכסות שיפוצים נרחבים בארמון באקינגהם.

המענק הריבוני מורכב מאחוזות הכתר, אוסף של נכסים וחוות ברחבי הממלכה המאוחדת המייצרים מאות מיליוני פאונד של הכנסות בשנה. הרוב המכריע של הכנסות אחוזות הכתר הולך לקופת הציבור, אולם חלק - בין 15-25% - מועבר למלכה במסגרת המענק הריבוני.


יהלומי הכתר? זה דווקא לא שלה.



המלכה מקבלת גם הכנסת שנתית מנכסים פרטיים, כמו דוכסות לנקסטר, אחוזה פרטית ובה נכסים מסחריים, חקלאיים ונכסי מגורים, הקיימת מאז שנת 1265. אחוזה זו הניבה למלכה 19.2 מיליון פאונד (26 מיליון דולר) בשנת הכספים האחרונה. המלכה משתמשת בכסף זה על מנת לשלם על הוצאות פרטיות וציבוריות, כמו למשל הוצאות של חברים אחרים ממשפחת המלוכה המבצעים בשמה מטלות רשמיות.

למלכה יש גם נכסים פרטיים השייכים לה אישית, כמו טירת באלמורל בסקוטלנד, ואחוזת סאנדריגהם במזרח אנגליה. את שניהם היא קיבלה בירושה מאביה, והם משמשים כבתי הנופש המועדפים של משפחת המלוכה. בנוסף לנדל"ן, למלכה נכסים אחרים כמו אוסף בולים מהיקרים בעולם, שלל יצירות אמנות יקרות מפז ותיק מניות. נכסים אחרים המקושרים בדמיון הציבורי למלכה, כמו יהלומי הכתר ויצירות אמנות רבות, שייכות לקרן הנאמנות של האוסף המלכותי, שהוא ארגון צדקה. בעלה של המלכה, הנסיך פיליפ, מקבל אף הוא מענק שנתי בכדי לממן את תפקידיו הרשמיים. הוא פרש לגמלאות אשתקד לאחר שישה עשורים של שירות ציבורי.

הנסיך צ'ארלס ומשפחתו:

הכנסתם של הנסיך צ'ארלס ואשתו קמילה, או בתאריהם הרשמיים הנסיך מוויילס והדוכסית מקורנוול, מגיעה באופן מובהק יותר מנכסים פרטיים. למעלה מ-90% מהכנסתם מגיעה מאחוזה פרטית, דוכסות קורנוול, שנוסדה בשנת 1337 כדי לייצר הכנסות ליורש העצר. הדוכסות מחזיקה ומתפעלת נכסים בשטחים כפריים ועירוניים כאחד, כמו גם אוסף איים זעירים ונכסים להשכרה בוויילס, קורנוול ומקומות אחרים.


1.3 מיליון פאונד מן המענק הריבוני. בקטנה.



בשנה האחרונה קיבלו בני הזוג 20.7 מיליון פאונד (28 מיליון דולר) מן האחוזה. בנוסף קיבלו 1.3 מיליון פאונד (1.8 מיליון דולר) מן המענק הריבוני של המלכה, ועוד 461 אלף פאונד (627 אלף דולר) ממשרדי ממשלה שונים בממלכה. הכסף מן המענק הריבוני מכסה את הוצאות הנסיעה ותחזוקת הנכסים של בני הזוג, בעוד הכסף הממשלתי מכסה חלק מן הנסיעות לחו"ל ואת משכורות אנשי הצבא המאבטחים את יורש העצר, זוגתו וילדיהם.

כמחצית מהכנסתם השנתית הכוללת יוצאת על תפקידים ונסיעות רשמיים. רבע הולך למסים, והרבע האחרון, כ-6.6 מיליון פאונד (8.9 מיליון דולר) הולך לילדיו של צ'ארלד, לקניות "לא רשמיות" ולחשבון חיסכון מלכותי. כעת שמייגן מרקל מצטרפת לחמולה, יכול הנסיך צ'ארלס להקצות לבנו הצעיר סכום גדול יותר. לנסיכים וויליאם והארי יש גם הכנסה מרכוש שהשאירה להם אמם, הנסיכה דיאנה.

המידע על הכנסתם של בני משפחת המלוכה האחרים פחות שקוף. למלכה שלושה ילדים אחרים בנוסף לצ'ארלס. שני בניה הצעירים, אנדרו ואדוארד, עובדים במשרה מלאה בתמיכה בבית המלוכה והופעות פומביות בשמו. מילדיהם מצופה להיות עצמאים יותר. לבנותיו של אנדרו, הנסיכה ביאטריס והנסיכה יוג'ני, יש קריירות בעולם העסקים והאמנות, אולם הן מקבלות גם תמיכה כספית מסוימת מאביהן.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE