הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין תגדיל את היבוא מארה"ב, בעיקר במגזרי החקלאות והאנרגיה
ההודעה המשותפת מצננת את הדיבורים על מלחמת סחר בין המדינות. ארה"ב תשלח נציגים לסין לדון בפרטים הסופיים. ארה"ב טענה כי סין התחייבה להגדיל את היבוא בכ-200 מיליארד דולר, אולם סין הכחישה לחלוטין את הסכום הזה. אם יגיעו המדינות להסכם, סביר להניח שהנשיא טראמפ יחריג את סין ממכסי המגן שכבר הטיל

לאחר שבועות של מתיחות, הגיעו ארה"ב וסין להסכמה ראשונית בנושאי סחר. שתי המדינות הוציאו היום (שבת) הודעה משותפת לפיה סין הסכימה "להגדיל משמעותית" את רכישותיה בתחומי הסחורות והשירותים מארה"ב, על מנת להקטין את הגירעון המסחרי של ארה"ב ביחס לסין. בכך משיג הנשיא טראמפ לכאורה את אחד מיעדיו העיקריים בתחום הכלכלה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קרב האגרופים יוחלף בפיסט-באמפ ידידותי?



"על מנת לעמוד בדרישה הצרכנית הגוברת של אזרחי סין ובצורך בפיתוח כלכלי באיכות גבוהה, סין תגדיל משמעותית את רכישת הסחורות והשירותים מארה"ב", נאמר בהודעה. "דבר זה יסייע לתמוך בצמיחה ובתעסוקה בארה"ב."

הצהרה זו מורידה את להבות מלחמת הסחר בה איים הנשיא טראמפ, שהטיל מכסי מגן כבדים על מוצרים סיניים כמו פלדה ואלומיניום - אולם הוציא פטור מן המכסים למדינות שהוא חפץ ביקרן. סין מצידה איימה להטיל בתגובה מכסים כבדים על מוצרים שהיא מייבאת מארה"ב, כגון פולי סויה שרשמו מכירות שיא לאחרונה וסייעו להקטין את הגירעון.

שתי המדינות הסכימו גם על "הגדלה משמעותית" של ייבוא סחורות חקלאיות ואנרגיה מארה"ב, שמתכוונת לשלוח לסין משלחת שתנסח את הפרטים הסופיים. בהודעה לא צוין סכום להתחייבות הסינית. ביום חמישי אמרו בכירים בממשל ל-CNN כי סין הציעה להגדיל את היבוא מארה"ב בכ-200 מיליארד דולר. אולם במסיבת עיתונאים שגרתית בבייג'ינג למחרת, דובר משרד החוץ הסיני, לו קאנג הכחיש זאת מכל וכל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE