הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שלושה ספרים שמסבירים מדוע העתקת השגרירות האמריקנית לירושלים עודדה הפגנות בגבול עזה
שלושה ספרים שמצביעים על המתחים העמוקים הקיימים במערכת היחסים הישראלית-פלסטינית, ומסבירים את משמעותה של ירושלים ובמיוחד את הסטטוס שהממשל האמריקאי קיווה לפתור בהסכם השלום

בשבוע שעבר הועברה שגרירות ארצות הברית באופן רשמי מתל אביב לירושלים. המהלך גרם להפגנות המוניות של עשרות אלפי פלסטינים לאורך הגבול בין ישראל לבין עזה. 59 פלסטינים נהרגו ויותר מ-2,700 נפצעו. שלושת הספרים הבאים מצביעים על המתחים העמוקים הקיימים במערכת היחסים הישראלית-פלסטינית, ומסבירים את משמעותה של ירושלים ובמיוחד את הסטטוס שהממשל האמריקאי קיווה לפתור בהסכם השלום.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מציג את אבני הדרך העיקריות בסכסוך, שנמשך עשרות שנים

אויבים ושכנים / Enemies and Neighbors  
מאת איאן בלאק. הספר עוקב אחר הסכסוך הערבי-ישראלי בישראל בין שנת 1917 לשנת 2017. ישנם ספרי היסטוריה רבים המתארים את הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אך זה הוא אולי המעודכן ביותר. אחד המבקרים כתב, כי "לבלאק יש יכולת סיכום מופלאה" וכי הוא "מסדר את האירועים בפסקאות מהירות, מלאות בפרטים חיים. הוא מכסה את אבני הדרך העיקריות בסכסוך, שנמשך עשרות שנים, כולל מלחמת ששת הימים והאינתפדות- הראשונה והשניה - ההתקוממות הפלסטינית נגד הכיבוש הישראלי של הגדה המערבית ורצועת עזה. בלאק מציג חשבון מאוזן, שמתייחס, למשל, גם לכך שלאורך ההיסטוריה היו מספר מנהיגים ישראלים שהיו אמפתים לאופוזיציה הפלסטינית או לאופן בו מנהיגים פלסטינים פגעו בעניין שביקשו לקדם.

בוחן באופן מציאותי את ההשפעה של האלימות והטינה התרבותית על חיי היומיום

ירושלים, עיר המראות / Jerusalem, City of Mirrors
מאת עמוס אלון. הספר הוא למעשה ביוגרפיה של עיר הבירה. אלון כותב, כי בראשית ימיה של המדינה היהודית, אבותיה המייסדים היו חסרי עניין בירושלים. הנשיא הראשון של ישראל אמר: "אני לא אקח את העיר העתיקה כמתנה". אלון מציג את ירושלים כעיר ה"שקועה במיתוס של עצמה" וגם, כעיר ש"תמיד היו בה דימויים סותרים". למרות השימוש של אלון במטאפורות לתיאור העיר, הוא לא מעמיד פני אדיש למציאות של היום ובוחן באופן מציאותי את ההשפעה של האלימות והטינה התרבותית על חיי היומיום של תושביה.

פלסטינים הולכים /  Palestinian walks
מאת ראג'ה שהדה, עורך דין פלסטיני ופעיל לזכויות האזרח. שהדה מתעד את טיוליו ברחובות עזה. בספר הוא מתאר שישה טיולים רגליים שערך באזור בין שנת 1978 לשנת 2006 וכיצד השפיע הסכסוך על הנוף ועל יכולתו לנוע בחופשיות בארץ. במהלך טיול אחד עם אחיינו בן העשר, הילד מרים טיל שלא התפוצץ. באחרת, הוא ואשתו מצאו עצמם תחת ירי ממושך. שהדה זכה בפרס אורוול הבריטי על הספר.

עורך דין פלסטיני ופעיל לזכויות האזרח שמתעד את טיוליו ברחובות עזה

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE