הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפקד משטרת יוסטון בהתקפה חריפה על חוקי הנשק
בפוסט בפייסבוק, שהעלה שעות ספורות לאחר הטבח בו נרצחו 10 ונפצעו עוד 17, תקף ארט אסבדו בחריפות את נבחרי הציבור ש"רצים למצלמה בסבר פנים חמור ושוב לא יעשו כלום", הודיע שהאלוהים שלו מצווה עליו לומר שלא הוא העניק את הזכות הבלתי מוגבלת לשאת כלי נשק, והביע תקווה שלבסוף הפרגמטיזם ינצח

שעות ספורות לאחר שעשרה בני אדם נרצחו באירוע ירי בבית ספר תיכון בסנטה פה שבטקסס, פירסם מפקד משטרת יוסטון הסמוכה, שסנטה פה נכללת באזור המטרופוליטני שלה, גינוי מתריס נגד נבחרי ציבור שלא פעלו כדי לחוקק הגבלות על הגישה לנשק, וכתב שהוא "הגיע לתחתית" ("hit rock bottom", או בעברית מדוברת, "נשבר לו").


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אסבדו (משמאל) עם ראש העיר יוסטון, סילבסטר טרנר. "נמשיך להשמיע קול". (צילום: אוסטין כרוניקל)



בפוסט שהעלה בחשבון הפייסבוק שלו כתב המפקד, ארט אסבדו, כי "הזלתי דמעות של עצב, כאב וכעס" לאחר האירוע. "אני יודע שיש כאלה שיש להם רגשות עזים בנוגע לזכויות לנשק אבל אני רוצה שתדעו שנמאס לי ואין לי עניין בדעה שלכם בנושא הזה", כתב. "אנא אל תכתבו שום דבר על כך שכלי נשק אינם הבעיה ואין הרבה מה לעשות. אני לא אפגע אם תסירו אותי כחבר, ואני מקווה שלא תיפגעו אם תחליטו כן לכתוב על דעותיכם ואני אסיר אתכם כחברים".

אתמול הודיעו הרשויות בטקסס כי התלמיד שפתח באש בבית הספר, דימיטריוס פגורציס בן ה-17, הודה במעשה. לאחרונה אירעו כל-כך הרבה מקרי ירי בבתי ספר - כולל זה בפארקלנד שבפלורידה, שם רצח תלמיד-לשעבר 17 תלמידים ואנשי צוות - שעבור חלק מהשורדים בבית הספר בסנטה פה, האירוע בקושי היווה הפתעה.

בפוסט שלו בפייסבוק, שגרף קרוב ל-20 אלף תגובות עד כה, אמר המפקד אסבדו כי הימים שלאחר אירוע הירי היו זמן "לבקש מאלוהים סליחה על חוסר המעש שלנו". הוא תקף במיוחד את "נבחרי הציבור שרצו היום למצלמות, התנהגו בסבר-פנים כבד-ראש, ושוב לא יעשו שום דבר שהוא".

"אני", המשיך השוטר הבכיר, "אמשיך להשמיע את קולי ולעמוד על מה שלבי ואלוהיי מצווים עליי לעשות. אני מבטיח לכם שהוא לא הורה לי להאמין שהזכות לכלי נשק הוענקה על ידו", כתב. "השנאה המופצת בארצנו והנורמות החדשות שאנחנו, המכנים עצמנו אנשים מאמינים, מוכנים לקבל, הם חלק גדול מהסיבה להרבה מהאלימות באומה שלנו, שפעם היתה פרגמטית".

המפקד אסבדו, שהתמנה לתפקידו ב-2016, עומד בראש כוח של יותר מ-5,000 שוטרים בעיר הרביעית בגודלה בארה"ב. תחת פיקודו ממעטים השוטרים לשאול עצורים מה מעמד ההגירה שלהם, למרות חוק בטקסס האוסר על מה שמכונה "ערי מקלט". "שיטור הוא כולו עניין של מערכות יחסים. אם האנשים האלה גרים בעיר שלנו, העבודה שלי היא לבנות את מערכות היחסים שלנו", אמר אסבדו אשתקד בכנס "ערי המחר" של העיתון ניו יורק טיימס. "אנחנו מנסים להוביל בערים כדי להפיק את המיטב מפוליטיקה ממש גרועה, מדיניות ממש גרועה".

בתגובה ששלח לטיימס בשבת כתב אסבדו כי קיבל "תגובות חיוביות ברובן המכריע" על הפוסט שלו בפייסבוק. הוא אמר שהן הוא עצמו והן ראש העיר יוסטון, סילבסטר טרנר, חשים כי יש להם "חובה מוסרית לדבר ולנקוט בצעדים כדי להגן על הקהילה שנדרנו לשרת ולשמור. אנחנו משמיעים קול כבר הרבה שנים ונמשיך לעשות זאת ככל שיידרש", הוסיף. "ראש העיר טרנר ואני יודעים שבסופו של דבר, יחדיו, קולם של אמריקנים פרגמטיים ובעלי נשק אחראים יישמע וינצח".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE