הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שני אוסטרים נכנסים למוזיאון: יצירותיהם של קלימט ושילה מוצגות בימים אלה בתערוכה בבוסטון
התערוכה מציגה את ציוריו של הצייר האוסטרי, גוסטב קלימט, מהבולטים שבזרם היוגדסטיל הווינאי. הצייר השני שעבודותיו יוצגו בתערוכה הוא הצייר האוסטרי האקספרסיוניסטי, אגון שילה, שהיה מבני טיפוחיו של קלימט ואחד הציירים המשפיעים ביותר בתחילת המאה העשרים

המוזיאון לאמנויות בבוסטון נחשב לאחד המוזיאונים היפים והמשובחים בארצות הברית. הוא שוכן במבנה מרשים בסגנון יווני עתיק ומחזיק באוסף המונה כ-450,000 פריטים, כולל ציורים, צילומים, פסלים, מומיות, מגילות אסייתיות ועתיקות. בימים אלה מוצגת התערוכה, Klimt and Schiele, שתוצג עד ה-28 במאי.

התערוכה מציגה את ציוריו של הצייר האוסטרי, גוסטב קלימט, מהבולטים שבזרם היוגדסטיל הווינאי. ציוריו של קלימט מתאפיינים בשימוש בצבעוניותם ובשימוש בזהב, והם נראים כקישוטים אלגנטיים שצורתם, שהיא לעיתים קרובות פאלית, רומזת על הארוטיות של הנושא. היסטוריונים של האמנות מייחסים לקלימט מגוון רחב של השפעות, בהן השפעות מצריות, יווניות קלאסיות וביזנטיות. קלימט גם הושפע מתחריטיו של אלברכט דירר, מן הציור האירופאי של ימי הביניים המאוחרים, ומאמנות ה"אוקיו-אה" היפנית, הכוללת גם את הצייר היפני, אוגטה קורין. עבודתו של קלימט מתאפיינת גם בהפניית עורף לסגנון הנטורליסטי שקדם לתקופתו, ובשימוש בסמלים להעברת רעיונות פסיכולוגיים והדגשת עצמאותה של האמנות מן המסורת.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צבעוניות וזהב, שמוסיפים ליצירות מוטיבים של קישוט אלגנטי. קלימט

ביקורת האמנות בשפה הגרמנית של המחצית הראשונה של המאה העשרים התעלמה מקלימט כמעט לחלוטין, ויצירתו תוארה לא אחת כקישוט בלבד. רק מאוחר יותר העריכו את השפעתו על התפתחות הציור המודרני. יצירתו של קלימט, כיצירות אקספרסיוניסטיות אחרות, היו שנואות על הנאצים. העובדה שקלימט הרבה לצייר דיוקנאות של יהודים בציוריו לא הוסיפה לו אהדה בקרבם. בשנת 2006 יצא לאקרנים סרט בשם "קלימט", המתאר את חייו ויצירותיו. בשנת 2014 רכש מוזיאון ישראל את מתווה הקומפוזיציה ליצירה "רפואה" של קלימט, בסכום לא ידוע.

הצייר השני שעבודותיו יוצגו בתערוכה הוא הצייר האוסטרי האקספרסיוניסטי, אגון שילה, שהיה מבני טיפוחיו של קלימט ואחד הציירים המשפיעים ביותר בתחילת המאה העשרים. הוא זכור בזכות ציוריו מלאי הרגש ומותו הטראגי בגיל 28 ממגפת השפעת הספרדית, שגבתה את חייהם של מיליונים באירופה כולה. גם אשתו, אדית, מתה מהמגפה בחודש השישי להריונה וכעבור שלושה ימים מת ממנה שילה.


היה מבני טיפוחיו של קלימט ואחד הציירים המשפיעים ביותר בתחילת המאה העשרים. שילה

שילה לא היא אהוב במיוחד על ידי הממסד בגלל שציוריו נראו בעיניהם כפורנוגרפיה. זאת היתה גם הסיבה למעצרו ולהחרמתם של כמאה ציורים שנחשבו בעיני השוטרים כפורנוגרפיה. שילה נעצר והמתין למשפטו. כשהובא לפני שופט, הושמטו ההאשמות על פיתוי קטינות, אבל שילה נמצא אשם בהצגת ציורים ארוטיים במקום הנגיש לילדים. השופט אף שרף את אחד הציורים בלהבת נר באולם המשפט. בשל מעצרו המצטבר, בילה שילה רק עוד שלושה ימים במאסר, שבמהלכם הספיק לצייר סדרה של שנים עשר ציורים.

על אף פריצת מלחמת העולם הראשונה וגיוסו לצבא הקיסרי, שילה המשיך ביצירתו האמנותית. ההספק היה רב, וסגנונו היה בוגר ומהוקצע. הוא הוזמן להשתתף בתערוכה ה-49 של הזצסיון בשנת 1918, שבה התקבלו חמישים מציוריו והוצגו באולם המרכזי. הוא אף צייר את הפוסטר לתערוכה, המזכיר את נושא הסעודה האחרונה, כשהוא עצמו בתפקידו של ישו במרכז. התערוכה הייתה הצלחה מהדהדת, וכתוצאה ממנה הרקיעו שחקים המחירים של ציוריו והוזמנו ממנו ציורים חדשים רבים. באותה שנה גם הציג בציריך, פראג ודרזדן.

המוזיאון פתוח בימי שבת עד שלישי מהשעה 10 בבוקר ועד השעה רבע ל-5 אחר הצהריים. בימי רביעי עד שישי עד השעה רבע ל-10 בלילה.

מחיר: 17 דולר לאדם
כתובת: Huntington Avenue 465
טלפון: 617-267-9300
אתר: www.mfa.org

התערוכה מציגה יצירות של שני הציירים האוסטריים, קלימט ושילה

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE