הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
העולם הפיננסי חוגג לאחר שנמנעה מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין
הפגת המתיחות בין שתי המעצמות הגדולות בעולם התקבלה בברכה בעולם הכלכלי. שוקי המניות, שער הדולר והנפט נסחרים בעליות. "יש בהחלט תחושה טובה באוויר בשל ההודעה על הסכמות בין ארה"ב וסין", אמר אסטרטג בחברת מקור קפיטל

שוקי המניות, מחירי הנפט וגם שער הדולר רשמו היום כולם עליות בעקבות הודעת ארה"ב וסין בסוף השבוע על כך שהגיעו להסכמה ראשונית בנושאי סחר.

הבורסות באירופה נפתחו בעליות לאחר שגם באסיה חגגו את הפגת המתיחות בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם. הדולר טיפס ב-0.4 אחוז מול סל המטבעות והגיע לרמתו הגבוהה ביותר בחמשת החודשים האחרונים. הנפט קרוב לשיא של שלוש וחצי שנים, כשחבית נסחרת ב-78.97 דולרים, עליה של 0.6 אחוז. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההסכמות בין ארה"ב לסין מסוף השבוע התקבלו בברכה בבורסות העולם.

 

"יש בהחלט תחושה טובה באוויר בשל ההודעה על הסכמה בין ארה"ב וסין", אמר סטפן בארביאר דה לה סרה, אסטרטג בחברת מקור קפיטל. 

אחרי שבועות של מתיחות, ארה"ב וסין הוציעו ביום שבת הודעה משותפת לפיה סין הסכימה "להגדיל משמעותית" את רכישותיה בתחומי הסחורות והשירותים מארה"ב, על מנת להקטין את הגירעון המסחרי של ארה"ב ביחס לסין. 

"על מנת לעמוד בדרישה הצרכנית הגוברת של אזרחי סין ובצורך בפיתוח כלכלי באיכות גבוהה, סין תגדיל משמעותית את רכישת הסחורות והשירותים מארה"ב", נאמר בהודעה. "דבר זה יסייע לתמוך בצמיחה ובתעסוקה בארה"ב".

הצהרה זו מורידה את להבות מלחמת הסחר בה איים הנשיא דונלד טראמפ, שהטיל מכסי מגן כבדים על מוצרים סיניים כמו פלדה ואלומיניום - אולם הוציא פטור מן המכסים למדינות שהוא חפץ ביקרן. סין מצידה איימה להטיל בתגובה מכסים כבדים על מוצרים שהיא מייבאת מארה"ב, כגון פולי סויה שרשמו מכירות שיא לאחרונה וסייעו להקטין את הגירעון.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE