הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שוחים עם טפילים: בתי מלון הם המקור לשליש מההתפרצויות של מחלות הקשורות במי בריכה בארה"ב
כשהשמש מחממת את המים, החיידקים יכולים להתרבות במהירות. בהמשך לכך, כצפוי, יותר ממחצית מכלל התפרצויות של מחלות שמקורן בבריכות ציבוריות התרחשו בין החודשים יוני לאוגוסט. כך מהדו"ח של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן

בין השנים 2000 ל-2014, היו בתי מלון מקור לכשליש מכלל ההתפרצויות של מחלות הקשורות במי בריכה או באמבטיות בארצות הברית. כך עולה מדו"ח ממשלתי חדש. במהלך התקופה האמורה, של 15 שנים, דווח על 493 התפרצויות של מחלות הקשורות במים ב-46 מדינות ופורטו ריקו. הדו"ח הגדיר את ההתפרצויות של המחלות, כתקופות בהן אובחנו מחלות דומות בשני מטופלים או יותר ושנמצא קשר בין המחלות לבין המקום בו נמצא מקווה המים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חשוב לא לשתות את המים של הבריכות בהן שוחים

בסך הכל, ההתפרצויות בהן עסק הדו"ח גרמו ללפחות 27,219 מחלות ולשמונה מקרי מוות. כך מנתוני המרכז האמריקני לבקרת מחלות ולמניעתן. הגורמים למחלות ולמוות היו טפילים וחיידקים. יותר ממחצית (58 אחוז) מההתפרצויות נגרמו על ידי הטפיל קריפטוספורידיום (Cryptosporidium), המכונה בדרך כלל קריפטו. הטפיל, שיכול לשרוד אפילו בבריכות מתוחזקות היטב, יכול לגרום לשחיינים מחלות במערכות העיכול ולגרום לשלשולים. לפחות שישה מתוך שמונת מקרי המוות ו-16 אחוז מהמחלות שנרשמו בדו"ח, ניתן לייחס לליגונלה חיידקית, הגורמת למחלת הלגיונרים, דלקת ריאות חמורה, ולקדחת פונטיאק, מחלה מתונה דמוית שפעת.

סוג אחר של חיידקים, בשם פסאודומונס (Pseudomonas), יכול לגרום לפריחה ולדלקת חיצונית באוזן. במחלה זו חלו כמעט 13 אחוז, על פי נתוני הדו"ח. גם לגיונלה וגם פסאודומונס עמידים בפני חומרי חיטוי.

מה לעשות?
חשוב לא לשתות את המים של הבריכות בהן שוחים. למרות שצעד כזה מגן מפני חיידקים מסוימים, הוא לא מגן מפני כל מה שהמים עלולים להכיל. כמו כן, חשוב לבדוק את ציוני הבדיקה של הבריכה. בדומה למסעדות, גם בריכות שחיה ציבוריות נבדקות על ידי פקחי תברואה. בריכות רבות מפרסמות את הציונים שלהן באתר האינטרנט או בסמוך למתחם השחייה עצמו.

כיום ישנן בדיקות שמאפשרות לבדוק את ניקיון המים בסגנון 'עשה זאת בעצמך'. זאת, משום שהמים בבריכות בבתי מלון ובמרכזים קהילתיים לא נבדקים מדי יום והניקיון שלהם משתנה כל הזמן. את הבדיקות המאפשרות לבדוק את מי הבריכה באופן עצמאי, אפשר לרכוש ברשתות לציוד תחזוקה של בריכות. הבדיקות בודקות את ה-PH. אם הבדיקה מראה תוצאות לא בטוחות מומלץ שלא לשחות.

בתי מלון מקור לכשליש מכלל ההתפרצויות של מחלות הקשורות במי בריכה או באמבטיות בארצות הברית

כצפוי, יותר ממחצית (56%) מכלל התפרצויות התרחשו בין החודשים יוני לאוגוסט. כך מהדו"ח של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן. כשהשמש מחממת את המים, החיידקים יכולים להתרבות במהירות.

מתי חיוני להישאר מחוץ למים?
המסר פשוט: שמרו את הילדים מחוץ לבריכה או לג'קוזי אם הם סובלים משלשולים. זאת על מנת למנוע מחלות באמצעות שמירה על היגיינה בסיסית. אם אובחנו אצל הילד חיידקים או וירוסים, חיוני שהם לא יכנסו למים במשך שבועיים.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE