הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסרטן שנאחז בציפורניים: השימוש בתאורת UV לייבוש מניקור ג'ל יכול להגדיל את הסיכון למלנומה
למרות שקרני ה-UVA אינן צורבות את העור, כפי שקרני UVB עושות, הן עדיין חודרות דרך העור ועלולות לפגוע ב-DNA ובקולגן. הפגיעה עלולה לגרום נזקים, להוביל להזדקנות מואצת של העור ולהגדיל את הסיכון לחלות בסרטן

רופאים מזהירים, כי השימוש בתאורת UV לייבוש מניקור ג'ל עלול להגדיל את הסיכון לחלות בסרטן העור. כך גם תושבת אילינוי, קרולינה ג'סקו (20), שמזהירה נשים המטפחות את הציפורניים שלהן באמצעות מניקור עם ג'ל ותאורת UV. לדבריה הטיפול גרם לה לחלות בסרטן. ג'סקו סיפרה, כי אובחנה עם סרטן העור, מלנומה. הרופא שלה אמר לה שהמחלה היא, ככל הנראה, תוצאה של הטיפול הציפורניים שקיבלה בסלון היופי.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשיפה לקרני ה-UV במהלך טיפול של מניקור ג'ל היא קצרה, אך מדובר במינון גבוה ואינטנסיבי

ג'סקו טוענת שהמחלה נגרמה לה אישית ממנורה המקרינה קרני UVA על מנת לגרום לג'ל שמורחים במהלך טיפול המניקור להתייבש ולהתקשות. מדו"ח של האקדמיה האמריקנית לדרמטולוגיה, שאינו קשור במקרה של ג'סקו, עולה, כי החשיפה לקרינה, שמטרתה ייבוש הג'ל, צריכה להטריד את כולן ובייחוד את מי שרגישים לקרני UV.

רופא העור המומחה לבעיות ציפורניים, ד"ר כריס אדיגום, אמר, כי למרות שקרני ה-UVA אינן צורבות את העור, כפי שקרני UVB עושות, הן עדיין חודרות דרך העור ועלולות לפגוע ב-DNA ובקולגן. הפגיעה עלולה לגרום נזקים, להוביל להזדקנות מואצת של העור ולהגדיל את הסיכון לחלות בסרטן.

ד"ר אדיגום הוסיף, כי הטעות הנפוצה ביותר היא הסברה כי מנורות ייבוש המתבססות על תאורת LED, מהוות פתרון טוב יותר לשימוש בסלוני יופי וטיפוח. זו טעות, משום שגם מנורות אלה פולטות קרני UVA. "החשיפה לקרני ה-UV במהלך טיפול של מניקור ג'ל היא קצרה, אך מדובר במינון גבוה ואינטנסיבי. במשך הזמן החשיפה הזו גורמת לנזק מצטבר ויכולה להוסיף ולהזיק לעור".

על מנת להגן על העור, הרופאים ממליצים למי שמקבלים טיפולי מניקור ג'ל לעתים קרובות ללבוש כפפות מגן נגד קרני UV.

מומלץ ללבוש כפפות מגן נגד קרני UV, העלולות לגרום נזק מצטבר לעור

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE