הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צוקרברג ינסה לספק הסברים לאירופאים על דליפת המידע של פייסבוק
פייסבוק וצוקרברג נמצאים בחודשים האחרונים תחת לחץ כבד לאחר דליפת הפרטים של 87 מיליון משתמשים לחברת הייעוץ הבריטית קיימברידג' אנליטיקה, שמאז פשטה את הרגל. "בין עם זה פייק ניוז, התערבות חיצונית בבחירות או מפתחים שמשתמשים לרעה באינפורמציה של אנשים, אנחנו לא התייחסנו לאחריות שיש לנו באופן מספיק נרחב", צפוי לומר היום צוקרברג, "זו הייתה טעות ואני מתנצל"

מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג ימשיך היום במסע ההגנה על הרשת החברתית שהקים כשיעיד בפני הפרלמנט האירופי בבריסל. 

כזכור, פייסבוק וצוקרברג נמצאים בחודשים האחרונים תחת לחץ כבד לאחר דליפת הפרטים על 87 מיליון משתמשים לחברת הייעוץ הבריטית קיימברידג' אנליטיקה, שמאז פשטה את הרגל. בעקבות השערוריה, פייסבוק הודיעה על מדיניות פרטיות ברורה יותר ואמרה שהיא בודקת את האופן בה אלפי אפליקציות באתר אוספות מידע על המשתמשים. היא גם השיקה תוכנית בשם Data Abuse Bounty שמתגמלת אנשים שמספקים מידע על חברות שמעבירות נתונים של משתמשים לגורם אחר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מארק צוקרברג לפני עדותו בסנאט. היום יעיד מנכ"ל חברת פייסבוק בפרלמנט האירופי.


בחודש שעבר העיד צוקרברג בפני וועדת האנרגיה והמסחר של הסנאט והיום הוא יאלץ לעמוד בפני שאלות לא פחות קשות בבריסל.

"לאחר מתקפות הטרור האחרונות בברלין, פריז, לונדון ופה בבריסל, עשרות אלפי אנשים השתמשו באפליקצית Safety Check על מנת להודיע לחבריהם ומשפחתם שהם נמצאים במקום בטוח", צוקרברג ינאם יותר מאוחר היום בניסיון לשכנע כי הרשת החברתית מיטבה עם החברה הרבה יותר ממזיקה. "פליטים שמגיעים לאירופה משתמשים בפייסבוק כי לשמור על קשר עם אהוביהם בבית ולמצוא פה קהילות חדשות. יש 18 מיליון עסקים קטנים באירופה שמשתמשים בפייסבוק כיום, רובם בחינם - חצי מהם אומרות שהם העסיקו אנשים נוספים כתוצאה מכך". 

צוקרברג גם צפוי להתנצל על טעויות העבר ולהבטיח שהן לא יחזרו.

"בין אם זה פייק ניוז, התערבות חיצונית בבחירות או מפתחים שמשתמשים לרעה באינפורמציה של אנשים, אנחנו לא התייחסנו לאחריות שיש לנו באופן מספיק נרחב", צוקרברג יציין, "זו הייתה טעות ואני מתנצל".

כ-2.7 מיליון אירופאים היו בין 87 מיליון משתמשי פייסבוק שפרטיהם דלפו ונוצלו לרעה על ידי קיימברידג' אנליטיקה. בפייסבוק טענו כי הם חשבו שהמידע שנאסף נמחק, אולם תחקיר עיתונאי גילה שחלק מהאינפורמציה שנאספה נוצלה על מנת להשפיע על מצביעים לקראת בחירות 2016 לנשיאות ארה"ב.

השבוע צפויים לאשר באירופה חוק פרטיות חדש בשם General Data Protection Regulation שיגביל איזה מידע חברות יכולות לאסוף ולשמור על אזרחי האיחוד האירופי ומה הן יכולות לעשות עם המידע. 


פייסבוק וצוקרברג נמצאים תחת לחץ גדול בחודשים האחרונים בעקבות הדליפה של פרטיהם של 87 מיליון משתמשים.

הופעתו של צוקרברג בפרלמנט הייתה בתחילה מיועדת להתקיים בדלתיים סגורות, אך הוא הסכים שדבריו יועברו בשידור חי.  

"אירלנד היא הבית של המטה האירופאי שלנו. לונדון היא הבית של צוות המהנדסים הגדול ביותר שלנו מחוץ לארה"ב; פריז זה הבית של מעבדת הבינה המלאכותית שלנו ויש לנו מרכזי מידע בשבדיה, אירלנד ודנמרק, שייפתח ב-2020", יוסיף צוקרברג בניסיון לשכנע את האירופאים בנוגע לחשיבות היבשת שלהם לחברת פייסבוק. צוקרברג גם יזכיר שפייסבוק צפויה להעסיק כ-10 אלף אנשים ב-12 ערים באירופה עד לסוף השנה, 3,000 יותר מאשר בשלב זה. 

"אני מאמין באמת ובתמים במה שאנחנו עושים", הוא יטען, "וכשאנחנו נתייחס לאתגרים האלה אני יודע שנסתכל אחורה ונרגיש שעזרנו לאנשים להיות בקשר ונתנו לאנשים קול לעשות טוב באירופה ובעולם כולו".

בעקבות המשבר, פייסבוק גם מגבה הצעות חקיקה הדורשות מרשתות חברתיות לחשוף את מי שרוכש מודעות לצורך קמפיינים פוליטיים, והציגה תהליך אימות חדש שינפה מודעות בעייתיות שמטרתן לסכסך וליצור עימותים ע"י התססת קבוצות אנשים שונות ברשת. השינוי בעמדת החברה הוכרז בפוסט שהעלה צוקרברג ימים ספורים לפני שהופיע בבית הנבחרים. צעדים אלו ננקטים כדי להרתיע גופים חיצוניים מהתערבות גסה בבחירות הפנימיות בארה"ב באמצעות לוחמת מידע, כפי שמואשמת רוסיה, כך ע"פ צוקרברג. מוסקבה מצידה הכחישה האשמות אלו. "התערבות במהלכן התקין של בחירות היא בעיה גדולה יותר מכל פלטפורמה, וזו בדיוק הסיבה שאנו תומכים בהליך החקיקה למען שקיפות המודעות", כתב צוקרברג בפוסט.

הוא הוסיף כי הוא היה מעוניין לספק מידע נוסף אודות "המודעות הבעייתיות" או מודעות שתוכנן עוסק בנושא פוליטי כמו חוקי נשק או גזענות. אולם הוא לא התייחס באופן ישיר לנושא של בחירות או מועמדות לתפקיד כלשהו, וידרוש כי כל מפרסם יאשר את פרטי זהותו ומיקומו. "כל מפרסם שלא עומד בכללים ייחסם מלפרסם מודעות בעלות תוכן פוליטי או סוגיות בעלות פוטנציאל מתריס אחר" הבטיח.

בחודש ספטמבר שעבר חשפה פייסבוק כי אזרחים רוסיים תחת שמות בדויים עשו שימוש ברשתות החברתיות השונות בניסיון להשפיע על ציבור המצביעים בארה"ב במהלך החודשים שלפני ואחרי מערכת הבחירות לנשיאות. אותם אזרחים כתבו על נושאים שנויים במחלוקת בעלי פוטנציאל ליצירת סכסוכים, יצרו ארועים שונים ורכשו מודעות. בחודש פברואר, היועץ המיוחד של ארה"ב רוברט מולר, הגיש תלונה כנגד 13 אזרחים רוסיים ו-13 חברות רוסיות באשמת התערבות בבחירות ע"י יצירת סכסוכים פנימיים ברשתות החברתיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE