הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תביעת ענק נגד משטרת ניו יורק, העירייה ורשות האלכוהול: מפקד המקוף סחט אותי
מאז פתח אימראן ג'איראם מועדון היפ-הופ בברוקלין, לא היו לו שום צרות עם השכנים. עם הרשויות - דווקא כן. ללא הרף. ואז יום אחד הופיע מפקד המקוף המקומי ודרש ממנו תרומות (גנרטור שיישלח לרופא מסוים בפורטו ריקו המושבתת מחשמל לאחר ההוריקן) והטבות אישיות כמו כרטיסי טיסה חינם. מצורפות לכתב התביעה: הודעות טקסט מרשיעות

מפקד מקוף משטרה בברוקלין מואשם בכך שניסה לסחוט "דמי הגנה" מבעל מועדון היפ-הופ במקוף שלו, ודרש בין השאר "11 כרטיסים חינם הלוך ושוב לפורטוריקו", וכן נדרש איש העסקים לשלוח גנרטור לרופא מסוים המתגורר שם, לאחר שהוריקן מאריה הכתה באי. כך מדווח היום בלעדית הניו יורק דיילי ניוז.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"חשיבות קריטית" מפקד המקוף המסמס, עמנואל גונזלס (צילום: Patch.com)



בהודעה על כתב תביעה בסכום המרשים של 125 מיליון דולר כנגד העירייה, משטרת ניו יורק ורשות האלכוהול של המדינה, טוען אימראן ג'איראם, הבעלים של המועדון "לאב אנד לאסט" בסאנסט פארק שבברוקלין כי משטרת ניו יורק מטרידה אותו בבדיקות מעל ומעבר לסביר מאז פתח את מקום הבילוי ב-2014.

ואז, לאחר שלוש שנות "אכיפה בררנית" מיותרת וחסרת הצדקה שננקטה, כדברי כתב התביעה, אך ורק על סמך הקהל השחור ברובו של המועדון, הגיע אל ג'איראם מפקד מקוף 72 בשטחו נמצא המועדון, מפקח-משנה עמנואל גונזאלס, ודרש ממנו שוחד. היה זה בספטמבר 2017 כאשר סופת ההוריקן מאריה הלמה בפורטו ריקו והותירה כשלושה מיליון תושבים ללא חשמל, הגיע גונזאלס אל ג'איראם ודרש שהמועדון ישלח גנרטור לאחד "ד"ר אוסקר קבאן באדיו". למרבה האירוניה, בעת שהציב לכאורה השוטר את הדרישה, היה המועדון עסוק בקיום מסיבות התרמה למען נפגעי הסופה.

"זה חשוב במידה קריטית", כתב גונזאלס לג'איראם בהודעת סמס בארבעה באוקטובר, יום לפני שמפקד המקוף טס לפורטו ריקו כדי להשתתף במאמצי הסיוע. "אני חייב להשיג את הגנרטור למרפאה הזו", כתב מפקד המקוף בהודעות הטקסט, שנשמרו על ידי בעל המועדון ומשמשרות כמוצג בכתב התביעה.


אהבה ותאוות בצע (צילום: גוגל מאפס)



לאחר מכן ניסה גונזאלס להשיג הטבות אישיות מג'איראם, ובכללן 11 כרטיסים "חינם" הלוך ושוב לפורטו ריקו בטיסות צ'רטר. מחירם של הכרטיסים שנדרשו, על פי כתב התביעה, היה מתקרב ל-80 אלף דולר. על פי העיתון ברוקלין ספקטייטור, גונזאלס שהה בפורטו ריקו מהחמישה עד השישה עשר באוקטובר, והשתתף במאמצי השיקום. בראיון לעיתון אמר השוטר הבכיר כי לא היה בתפקיד כשהיה בפורטו ריקו, וכי נסע כדי לחלק תרופות לנזקקים.

על פי כתב התביעה, ג'איראם דחה את שתי בקשותיו של גונזאלס. לדבריו, הוא כן קישר את השוטר לאמן היפ-הופ שהכיר, אך אינו יודע אם אותו אמן סייע לשוטר עם הגנרטור או הכרטיסים. לדברי עורך דינו של בעל המועדון, אריק סאנדרס, לאורך תקופת ניסיון הסחיטה לא הפסיקו ההצקות נגד המועדון מצד הרשויות. "הם ניסו להוריד אותו ביגון שאולה. ברגע זה, תרבות השחיתות הממשלתית מנסה לחדור לעסק הלגיטימי הזה. אני הולך לעצור אותם".

בהודעת כתב התביעה נטען כי משטרת ניו יורק ורשות האלכוהול של המדינה קשרו קשר לייצר "קנסות שווא, זימוני שווא, ביצעו מעצרי שווא, חיפושי "עצירה ומישוש" ללא תוקף חוקי, ביקורת עסקים בלתי חוקית, ופעילויות אכיפה בררניות אחרות על בסיס גזעו של בעל העסק, לקוחותיו ושותפיו". אכיפה בררנית זו "נועדה לגרום [לבעלים] נזק בלתי הפיך"

מועדון לאב אנד לאסט הואשם בעבר ב"תשלום פרוטקשן למשטרה", אולם לאחר בדיקה במדור לחקירות שוטרים של משטרת ניו יורק, התברר כי התלונה הוגשה על ידי חברת אבטחה שנטרה לבעל המועדון על שהפסיק את ההתקשרות עמה. האכיפה ממנה סבל המועדון, בין השאר על "הפרעה לתושבים", היתה ככל הנראה מיותרת, כך על פי מכתב ממועצת קהילה 7, בו נאמר כי לא התקבלו במועצה כל תלונות "על תפעול העסק או על התנהגות הלקוחות". למעשה, אומרים חברי המועצה במכתבם, "יש לנו רק מעט תלונות על איכות חיים בסמיכות מיידית למקום, ואף לא אחת מהן הוגשה בנוגע למועדון לאב אנד לאסט". רשות האלכוהול של מדינת ניו יורק לא הגיבה. משטרת ניו יורק הפנתה את השאלות למחלקה המשפטית שלה - שסירבה להגיב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE