הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נלחמים באוויר: האם הצמדות לתזונה מסוימת יכולה להגן מפני ההשפעות של זיהום אוויר על הבריאות?
החוקרים מסבירים, כי ההשפעות של זיהום אוויר יכולות לגרום לבעיות בריאות חמורות, שיוצרות דלקות. התזונה הים תיכונית עשירה במרכיבים אנטי דלקתיים ובמרכיבים נוגדי חמצון. המזונות בתפריט הים תיכוני, כגון פירות, ירקות ושומן בריא, מצמצמים את ההשפעות של זיהום האוויר

מחקר חדש מראה, כי הצמדות לתפריט אוכל ים תיכוני – תפריט הכולל צריכה גבוהה של פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, שמן זית, דגים ועופות – יכולה להגן על הגוף מפני כמה מההשפעות של זיהום אוויר על הבריאות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המזונות בתפריט הים תיכוני, כגון פירות, ירקות ושומן בריא, מצמצמים את ההשפעות של זיהום האוויר

חוקרים, מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת NYU, בדקו נתונים שנאספו מ-550,000 אנשים בגיל ממוצע של 62 מכל רחבי ארצות הברית, במשך יותר מ-17 שנה. הנתונים שנבדקו כללו את הרגלי האכילה שלהם, כולל תזונה ים תיכונית, ואת החשיפה ארוכת הטווח שלהם לזיהום אוויר, כולל חומר חלקיקי (PM2.5), תחמוצת חנקן (NO2) ואוזון (O3).

החוקרים הציגו מספר ממצאים מעניינים, כשהשוו בין גברים ונשים, שנצמדו לתפריט תזונה ים תיכוני, לבין גברים ונשים שלא נצמדו לתפריט הים תיכוני. זאת, תוך התמקדות בחשיפה שלהם לזיהום אוויר. מקרי המוות מכל מיני סיבות עלו ב-5 אחוז בקרב מי שנחשפו חשיפה ממושבת לעשרה חלקיקים למיליארד בממוצע ולא נצמדו לתפריט הים תיכוני. זאת, בהשוואה ל-2 אחוז בקרב מי שנצמדו לתפריט הים תיכוני.

מקרי מוות ממחלות לב וכלי גם רשמו עליה של 17 אחוז בקרב מי שנחשפו לזיהום אוויר של 10 מיקרוגרם למטר לתקופה ממושכת ולא נצמדו לתפריט הים תיכוני; לעומת 5 אחוז בקרב מי שנצמדו לתפריט זה. שיעורים דומים נרשמו גם במקרים של מוות מהתקף לב.

עם זאת, לא נמצא קשר בין ההצמדות לתפריט הים תיכוני לבין הגנה מפני חשיפה לאוזון.

החוקרים מסבירים, כי ההשפעות של זיהום אוויר יכולות לגרום לבעיות בריאות חמורות, שיוצרות דלקות. התזונה הים תיכונית עשירה במרכיבים אנטי דלקתיים ובמרכיבים נוגדי חמצון. המזונות בתפריט הים תיכוני, כגון פירות, ירקות ושומן בריא, מצמצמים את ההשפעות של זיהום האוויר.

צריכה של תפריט ים תיכוני יכולה להגן על הגוף מפני כמה מההשפעות של זיהום אוויר על הבריאות

יצוין, כי המחקר באשר לאופן בו תזונה יכולה לסייע באופן משמעותי נגד השפעות זיהום אוויר עדיין מצומצם. אך המחקר החדש הוא לא הראשון מוצא את הקשר האמור בין תזונה לבין זיהום אוויר. במחקרים קודמים עלה, כי לתוספי תזונה או לתרופות מתאימות, בעלות תכונות נוגדות חמצון או אנטי דלקתיות, כגון אלה שקיימות בדגים ובשמן זית, יש פוטנציאל לסייע בהגנה על הגוף מפני זיהום אוויר, ולו באופן חלקי. הקשר בא לידי ביטוי בעיקר בקרב אנשים הסובלים ממחלות לב וכלי דם.

החוקרים בודקים גם תוספי תזונה ומזון עם תכונות מתאימות, על מנת למצוא מי מהם יעיל יותר ומה המינון הדרוש לקבלת תוצאות אופטימליות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE