הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נו, תזרזו בבקשה: זירוז הלידה בשלב האחרון של ההיריון יכולה להיות הבחירה הטובה ביותר לבריאות הילוד
מחקר שנערך לאחרונה, בהשתתפות יותר מ-12,000 נשים בהריון תקין בארצות הברית וב-13 מדינות אחרות, מצא, כי זירוז בשבוע ה-41 או אחריו בטוח יותר מאשר המתנה ללידה

ההחלטה על זירוז הלידה לטובת בריאות התינוק היא החלטה לא פשוטה. ההמתנה ללידה 41 שבועות יכולה להעלות את הסיכון למוות של התינוק לפני או זמן קצר לאחר הלידה. עם זאת, יש סיכון בזירוז הלידה, הכולל גם האטת קצב פעימות הלב של התינוק והכולל זיהום לאם ולתינוק.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המחקר מצא, כי זירוז לנשים שנמצאות בשבוע ה-41 להיריון יצמצם מקרי מוות לפני הלידה או זמן קצר לאחריה

מחקר שנערך לאחרונה, בהשתתפות יותר מ-12,000 נשים בהריון תקין בארצות הברית וב-13 מדינות אחרות, מצא, כי זירוז בשבוע ה-41 או אחריו בטוח יותר מאשר המתנה ללידה. מניתוח ממצאי המחקר עלה, כי בהשוואה להמתנה עד לתחילת הלידה, הזירוז נקשר בסיכון נמוך יותר למקרי מוות לפני הלידה וזמן קצר אחריה, לכך שהתינוק נולד כשהוא מת ולצורך בניתוח קיסרי.

שיעור מקרים של דימום לאחר הלידה, הצורך להעביר את התינוקות למחלקת טיפול נמרץ לילודים, היה זהה בין נשים שקיבלו זירוז לבין אלה שלא. כמו כן, משך הזמן שהנשים נדרשו להישאר בבית החולים היה דומה בין שתי הקבוצות.

החוקרת הראשית, פיליפה מידלטון, מרצה במכון חקר הרפואה בדרום אוסטרליה, אמרה, "אנו בטוחים באופן מתון, כי זירוז לנשים שנמצאות בשבוע ה-41 להיריון יצמצם מקרי מוות לפני הלידה או זמן קצר לאחריה".

ההמתנה ללידה 41 שבועות יכולה להעלות את הסיכון למוות של התינוק לפני או זמן קצר לאחר הלידה

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE