הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבנקים באמריקה רשמו שיא חדש לאחר שרווחיהם ברבעון הראשון של 2018 זינקו בכ-28 אחוזים
הרווח הגיע בשלושת החודשים הראשונים של השנה ל-56 מיליארד דולר. קיצוצי המסים של הנשיא דונלד טראמפ הניבו לבנקים כ-6.7 מיליארד דולר, אך גם ללא הסכום הזה הם היו רושמים נתונים חסרי תקדים

הבנקים בארה"ב רושמים רווחי שיא אך בקונגרס מתכננים לצמצם את הרגולציה. רווחי הבנקים זינקו בכ-28 אחוזים בשלושת החודשים הראשונים של השנה לכ-56 מיליארד דולר, כך פרסם התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (FDIC). הכנסות העתק, שזכו לדחיפה מקיצוצי המיסים של הנשיא דונלד טראמפ ומהמצב המעודד של הכלכלה, שברו בקלות את השיא שנקבע ברבעון האחרון של השנה שעברה.

הנתונים פורסמו מספר שעות לפני שבקונגרס מתכננים להעביר חקיקה שלמעשה תבטל חלק מהרגולציה הקיימת כיום על בנקים קהילתיים ובנקי הלוואות איזוריים על מנת למנוע עוד משבר כלכלי. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 הבנק הגדול באמריקה, ג'יי פי מורגן, הרוויח ברבעון האחרון בלבד 8.7 מיליארד דולרים.


למרות שהבנקים מתלוננים על עודף רגולציה, הדוח של ה-FDIC מראה שההפך הוא הנכון. מאז שרפורמת דוד-פרנק נהפכה לרשמית כשחתם עליה הנשיא לשעבר, ברק אובמה ב-2010, רווחי הבנקים צמחו ב-135 אחוזים. בהתאם לתקנות הרגולציה, הבנקים גם חסכו הון עצום על מנת להתמודד עם משברים, כשההערכה היא שהם מחזיקים בגיבוי של כ-2 טריליון דולרים.

על פי ה-FDIC, כ-70 אחוזים מה-5,606 הבנקים הרשומים בארה"ב הגדילו את רווחיהם ברבעון האחרון. רק 3.9 אחוז מהבנקים מפסידים כסף. מספר הבנקים הבעייתים על פי הדוח ירד ל-92, הכמות הנמוכה ביותר מאז 2008. בנק שנמצא בסכנת קריסה נחשב לבנק בעייתי. קיצוצי המסים הניבו לבנקים כ-6.7 מיליארד דולרים, אך גם ללא הסכום הזה הם היו רושמים רווחי שיא ברבעון האחרון.

"רפורמת המסים אפשרה לתעשיית הבנקאות שהייתה חזקה גם ככה להתחזק עוד יותר", אמר ג'יימס צ'סן, הכלכלן הראשי של איגוד הבנקאים האמריקאים.

הבנקים הגדולים הם אלו שרשמו את הרווחים העצומים ביותר, כשמורגן סטנלי ובנק אוף אמריקה קובעים שיאים חדשים, בעוד בנק גולדמן סאקס רושם שיא של החמש שנים האחרונות. הבנק הגדול באמריקה, ג'יי פי מורגן, הרוויח לבדו 8.7 מיליארד דולרים ברבעון האחרון, שיא של כל הזמנים עבור בנק אמריקאי ברבעון אחד.  

הבנקים קהילתיים, שחשו מקופחים ברפורמת דוד-פרנק, רשמו גם הם נתונים מעודדים. ה-FDIC דווח ש-5,168 הבנקים הקהילתיים הגדילו את הרווח שלהם ב-18 אחוז ל-6.1 מיליארד בסך הכול.

אולם למרות הפריחה הכלכלית, יו"ר ה-FDIC מרטין גרינברג טוען כי החגיגה לא תמשך לנצח. "בהתחשב בכך שהגידול הנוכחי בכלכלה נמצא בשלביו האחרונים, התעשיה צריכה להתכונן לכך שתהיה הרעה על מנת למנוע הפרעות בכלכלה", הזהיר גרינברג.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE