הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכירה בפיונגיאנג: "וושינגטון יכולה להיפגש איתנו בשולחן הדיונים, או במלחמה גרעינית - הבחירה בידיה"
סגנית שר החוץ במשטרו של קים ג'ונג און לא אהבה כלל את הראיון של מייק פנס בתחילת השבוע, ואת העובדה שקרא לה בשמות גנאי. היא הדגישה שבניגוד ללוב, שישבה עם ארה"ב לדיונים בשלב מוקדם של תכנית הגרעין שלה, קוריאה הצפונית מפתחת במשך שנים נשקים גרעיניים

בכירה בפיונגיאנג איימה היום (חמישי) ואמרה כי ארצה מוכנה למלחמה גרעינית במידה והשיחות בין ארצות הברית לבין קוריאה הצפונית ייכשלו. צ'ו סון הוי, סגנית שר במשרד החוץ של קוריאה הצפונית הודיע כי היא תמליץ להנהגה לחשוב מחדש על מפגש הפסגה בין הנשיא דונלד טראמפ לבין מנהיג ארצה קים ג'ונג און במידה וארצות הברית תמשיך בדרכה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כדאי להקשיב לאיום הבוטה. צ'ו סון הוי


"השאלה אם ארצות הברית תיפגש איתנו בחדר ישיבות או במלחמה גרעינית תלוי לחלוטין בהחלטה ובהתנהגות של וושינגטון", אמר צ'ו לסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית KCNA. 

סגנית השר אמרה את הדברים בין השאר בתגובה לכינויים הפוגעניים שכינה אותה סגן הנשיא מייק פנס ביום שני במהלך ראיון ברשת פוקס ניוז. לדבריו, צ'ו היא "בלתי ניתנת לחיתון וחצופה". פנס ידוע כמבקר חריף של קוריאה הצפונית ושל היחס שלה לזכויות אדם.

קוריאה הצפונית ידועה ברטוריקה החריפה שלה, אך כדאי לשים לב להתייחסות האחרונה הזו, משום שהיא באה מבכירה בשלטון שמעורבת גם בשיחות עם ארצות הברית ובתכנון מפגש הפסגה ההיסטורי בין שני המנהיגים, שצפויה להיערך ב-12 ליוני בסינגפור.

צ'ו התייחסה גם לדבריו של פנס בראיון, בו התייחס גם לדבריו של ג'ון בולטון על לוב. "היה דיבור על המודל הלובי", אמר פנס למרת'ה מק'קאלום, "כפי שהבהיר הנשיא, הדברים יסתיימו כמו שהמודל הלובי הסתיים במידה וקים ג'ונג און לא יעשה עסקה". כאשר נשאל על ידי מק'קאלום אם דבריו של בולטון הם איום, ענה פנס כי הם "יותר עובדה מאשר איום".

קוריאה הצפונית התייחסה הרבה למקרה הבוחן של לוב, וראתה בסופו של שליט לוב לשעבר מועמר קדאפי את הסיבה לכך שפיונגיאנג זקוקה לנשק גרעיני. פחות מעשור מאז שהסכים קדאפי לוותר על תכנית הגרעין של ארצו בהסכם עם ארצות הברית, הוא איבד את שלטונו ונהרג בהפיכה בגיבוי כוחות נאט"ו.


תאריך הפגישה המתוכננת מתקרב, ושני המנהיגים הולכים על חבל דיפלומטי דק מאוד


"ברור שבקוריאה הצפונית חושבים שארצות הברית לא מבינה את זה", אמר ז'אן לי, ראש המרכז של ההיסטוריה של קוריאה והמדיניות הציבורית שלה במרכז וילסון. "אנשי קוריאה הצפונית מאוד גאים. הם לא אוהבים שמתייחסים אליהם בכוחנות, והם מאוד לא אוהבים את הדימוי החוזר ללוב ואת ההתייחסות החוזרת ונשנית על העוני של המדינה", אמר לי.

בנוסף לאיומים, צ'ו כינתה את פנס "בובה פוליטית" משום שהשווה את לוב לקוריאה הצפונית. היא ציינה כי בעוד שתכנית הגרעין הלובית הייתה רק בתחילת דרכה כאשר קדאפי ישב עם וושינגטון לשולחן המשא ומתן, פיוניאנג הקדישה שנים רבות לפיתוח נשק גרעיני.

"כמי שמעורב ביחסים של ארצות הברית, איני יכולה להעלים את ההפתעה שלי מבורות כזאת ומהתבטאויות טפשיות שיוצאות מפיו של סגן נשיא ארצות הברית", אמרה צ'ו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE